پیش بینی بارش‌های فراتر از نرمال از نیمه دوم آبان

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: طبق آخرین تحلیل پیش بینی بارش (۱۴۰۲) از اواسط آبان تا اواسط آذر در اغلب مناطق استان بارش‌های نرمال و فراتر از نرمال پیش بینی می‌شود.

نخعی گفت : مطابق با تحلیل جدیدترین شاخص‌های دورپیوندی و الگوی نقشه‌های پیش بینی فصلی بارش و دما پژوهشکده اقلیم شناسی، بارندگی نرمال و فراتر از نرمال در پاییز و زمستان امسال برای استان خراسان جنوبی پیش بینی شده است.

وی گفت: طبق این تحلیل از اواسط آبان تا اواسط آذر برای شهرستان طبس پنج تا ۱۰ میلیمتر بارندگی فرا نرمال و سایر مناطق استان ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر بیش از نرمال مورد انتظار است.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: از اواسط آذر تا اواسط دی نیز برای شهرستان طبس شرایط بارش نرمال و سایر شهرستان‌ها پنج تا ۱۰ میلیمتر بارش فرا نرمال قابل پیش بینی است.

وی گفت: از اواسط دی تا اواسط بهمن در سطح استان بارش‌ها نرمال خواهد بود و از اواسط بهمن تا اواسط اسفند به جز حاجی آباد زیرکوه که پنج تا ۱۰ میایمتر بارش فرا نرمال برای آن پیش بینی شده در سایر مناطق استان بارندگی فراتر از نرمال نخواهد رفت.

نخعی  بیان کرد : از اواسط آذر تا اواسط دی شرایط دمایی استان نرمال پیش بینی شده و از اواسط دی تا اواسط اسفند در اغلب شهرستان‌های استان میانگین دمای هوا نیم تا یک درجه سلسیوس فراتر از میانگین بلندمدت خواهد بود.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: میانگین بارش استان در بلندمدت برای فصل پاییز ۱۹ میلیمتر، زمستان ۶۷.۲ میلیمتر، بهار ۲۹.۳ و تابستان ۰.۵ میلیمتر همچنین میانگین دمای استان در فصل پاییز، زمستان، بهار و تابستان به ترتیب ۲۳.۱،۸.۴،۱۴.۹، و ۲۹ درجه سلسیوس است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی نسبت به وزش باد شدید برای امروز (سه‌شنبه) و کاهش محسوس دمای هوا در پایان هفته هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

برچسب ها: بارش ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.