اخذ پروانه فعالیت روانشناسان و مشاوران منوط به پذیرش در آزمون صلاحیت حرفه‌ای

رئیس سازمان نظام روانشناسی گفت: فعالیت به عنوان روانشناس و مشاوره منوط به پذیرش در آزمون صلاحیت حرفه‌ای و اخذ مجوز از سازمان روانشناسی است.

فتحی رئیس سازمان نظام روانشناسی ایران در نشست خبری گفت: آزمون صلاحیت حرفه ای متقاضیان کار در مشاوره و روانشناسی  در راستای  اخذ پروانه فعالیت، ۱۵ دی ماه برگزار می شود.

به گفته وی، اکنون درگاه مجوز پروانه فعالیت برای روانشناسان و مشاوران بسته است و با برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای و مصاحبه می توانند وارد درگاه شوند و مدارک خود را بارگذاری  کرده و مجوز دریافت کنند.

فتحی گفت: فعالیت به عنوان روانشناس و مشاوره منوط به اخذ مجوز از سازمان روانشناسی و مشاوره است و در غیر اینصورت فعالیت آنها غیر قانونی است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی ایران  افزود: بحث بازرسی دفاتر و کلینیک های روانشناسی در این دوره جدی گرفته می شود. 

او گفت:  افراد قبل از مراجعه به روانشناس می توانند از سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استعلام بگیرند تا دچار مشکل نشوند و بصورت آنلاین پیامک برای گیرنده خدمت از سوی سازمان ارسال می شود تا میزان رضایت از روانشناس مربوطه را اعلام کند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی ایران بیان کرد: سازمان به دنبال آن است که مدرسه توانمندسازی حرفه ای و بازآموزی  را تاسیس کند.

فتحی گفت: تعرفه مشاوره روانشناسی، ۲۳۰ هزار تومان برای کارشناسی ارشد و ۲۷۰ هزار تومان برای دکتری روانشناسی است. ۷۰ درصد افراد جامعه به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه ها به مشاوره و روانشناس مراجعه نمی کنند که سعی داریم پوشش بیمه ای این خدمات را گسترش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار