عین‌اللهی:

چتر بیمه بر سر خدمات روان‌شناسی/ تخت‌های ویژه کودکان در کشور دو برابر شد

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر ۳۲ میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و تعرفه خدمات روان‌شناسی هم تحت پوشش بیمه است.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم آیین روز ملی بیمه گفت: در حال حاضر حدود ۱۸هزار خانه بهداشت در کشور وجود دارد و مراقبان سلامت در این مرکز مشغول به ارائه خدمات مختلف هستند. همچنین اینکه ۱۰۶ مرکز درمانی تجهیز و به بهره‌برداری رسیده است و ۱۵ هزار تخت بیمارستان در دولت سیزدهم راه‌اندازی شده است و ۴۷ مرکز درمان ناباروری در کشور آغاز به کار کرده‌اند.  

وزیر بهداشت با بیان اینکه تعداد تخت‌های ویژه کودکان در کشور دو برابر شده است اظهار کرد: طرح سلامت خانواده در ۹۳ شهرستان اجرا می‌شود و در این طرح مراقبان سلامت نقش مهمی دارند. گام‌های خوبی در زمینه پیشگیری در نظام سلامت برداشته شده است و توسعه کمی و کیفی در حوزه‌های دانشگاهی و خدمات سلامت انجام گرفته است و در حال حاضر پیشرفته ترین مراکز درمانی را در کشور داریم. 

عین‌اللهی با اشاره به اینکه در سال جاری مبلغ هفت هزار میلیارد تومان به صندوق بیماران صعب‌العلاج اختصاص داده شده است بیان کرد: در حال حاضر ۳۲ میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و تعرفه خدمات روان‌شناسی هم تحت پوشش بیمه است.  

وی افزود: وزارت بهداشت به دنبال پیشرفت سلامت در نظام نوین تمدن اسلامی است. ارتقای کیفیت خدمات سلامت یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت است و درمان به روش طب ایرانی در دستور شورای عالی بیمه قرار گرفته است. 

او در پایان به وضعیت فلسطین و بمباران بیمارستان غزه اشاره و خاطرنشان کرد: آمریکا و صهیونیست تمام قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته‌اند. در هیچ جای دنیا بیمارستان و ماشین‌های امدادی را هدف حملات خود قرار نمی‌دهند و این موضوع به روشنی نشان داد کخ سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر نیستند. 

در ادامه این همایش حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اگر منابع مالی کافی در برنامه هفتم در نظر گرفته نشود کارها و برنامه‌های وزارت بهداشت پیش نمی‌رود. 

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه الان یک سوم مطالبات دانشگاه‌ها از بیمه سلامت است تصریح کرد: بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها وضعیت ارائه خدمت به بیماران را دچار مشکل می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار