نتایج نظرسنجی جدید: شرکت‌های آلمانی برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود را قطع می‌کنند

یک نظرسنجی جدید نشان دهنده ناامیدی شرکت‌ها آلمانی در برنامه‌های سرمایه‌گذاری تصمیم آن‌ها برای توقف استخدام است.

تازه‌ترین نظرسنجی موسسه انجمن اتاق‌های صنعت و بازرگانی آلمان (DIHK) بیانگر آن است که کسب‌وکار‌ها در آلمان برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود را کاهش می‌دهند، زیرا آن‌ها هیچ شواهدی مبنی بر «پایداری» در اقتصاد پیش‌روی اتحادیه اروپا نمی‌بینند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از ۲۴ هزار شرکت ک در آن حضور داشتند، سیاست اقتصادی آلمان را یک ریسک تجاری می‌دانند و نگرانی‌ها در صنعت نیز افزایش یافته است.

«مارتین وانسلبن» مدیر عامل موسسه انجمن اتاق‌های صنعت و بازرگانی آلمان، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما تاکنون هیچ نشانه‌ای از رشد خومحور را مشاهده نکرده‌ایم و شرکت‌ها در برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود تجدیدنظر کرده‌اند و نظر آن‌ها برای استخدام و سرمایه‌گذاری منفی است.»

تنها ۱۳ درصد از شرکت‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی انتظار دارند در ۱۲ ماه آینده روندی صعودی را پیش‌ِ رو داشته باشند، در حالی که ۳۵ درصد برای وخامت اوضاع آماده هستند و انتظار دارند که اقتصاد آلمان در طول سال آینده روندی نزولی داشته باشد.

اقتصاد آلمان بیش از یک سال است که رشد نکرده است و اقتصاددانان به رکود اقتصادی در شش ماه منتهی به دسامبر به دلیل بحران انرژی، تقاضای ضعیف چین و افزایش نرخ بهره اشاره می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار