دستگیری هشت نفر از عوامل نزاع جمعی لردگان

فرماندار لردگان با اشاره به وقوع نزاع جمعی روز گذشته در مرکز این شهرستان گفت: هشت نفر از عوامل اصلی این نزاع که در شهر لردگان رخ داد دستگیر شدند.

منصور کریم زاده با اشاره به دستگیری هشت نفر از عوامل نزاع جمعی لردگان گفت: دستگیری سایر عوامل درگیری از سوی نیروی انتظامی، نظامی و امنیتی در دست اقدام است.

وی گفت: مشاجره و درگیری بین ۲ نفر برای پارک خودرو نقطه اغاز این نزاع دست جمعی بود که با دخالت و درگیر شدن افراد دیگر تشدید شد.

وی افزود: در این درگیری ۲۸ نفر مصدوم شدند که ۲۰نفر آن‌ها در ساعات اولیه درمان و ترخیص شدند.


بیشتر بخوانید


کریم زاده افزود: هم‌اکنون هشت نفر از مصدومان در بیمارستان‌های لردگان، اصفهان و شهرکرد بستری شدند که ۶ نفر در بیمارستان لردگان و چهار نفر در بخش جراحی مردان، یک نفر در بخش ICU (آی سی یو) و یک نفر در بخش اورژانس لردگان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مصدومان به دلیل برخورد ساچمه و چوب و سنگ مصدوم شدند، افزود: در لحظه اولیه درگیری شورای تامین تشکیل شد تدابیر لازم برای برقراری امنیت اتخاذ شد.

فرماندار لردگان با اشاره به زمینه اجتماعی ایلی منطقه به عنوان منشا شکل گیری نزاع‌های جمعی که نقطه اغاز ان‌ها موضوع‌های ساده است افزود: در شورای تامین این شهرستان از بزرگان طایفه‌ها درخواست شد برای جلوگیری از نزاع و بعد ممانعت از دامنه یافتن تلاش کنند.

وی تصریح کرد: همچنین از بزرگان طایفه‌ها خواسته شد تمام سلاح‌های در دست مردم را به صورت تعاملی جمع‌آوری کنند و در صورتی که این امر انجام نپذیرد از مراجع قضایی و قانونی نسبت به جمع‌آوری سلاح اقدام خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
تمام درگیری های شهرستان لردگان مربوط به دست فروش هایی است که پیاده رو و خیابان های شهر را محل کسب و کار غیر قانونی خود کرده اند و در این چهل سال هم نه شهرداری نه دستگاه قضا و نیروی انتظامی نتوانسته که جلوی انها را بگیرد اگه در خبر بالا منشا درگیری را پارک خودرو عنوان کرده است خوب چرا یه نفر میاد خیابان را محل کسب خود میکند تا جایی برای پارک خودرو نباشد که این درگیری هم پیش بیاد اگه واقعا ریشه یابی کنید می بینید که همه درگیری ها در فلکه بسیج لردگان بر میگردد به نبود جا و مزاحمتی که یه عده دست فروش در این میدان برای مردم ایجاد میکنند.....