عرصه را بر اراذل و اوباش در بیرجند تنگ کنید

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: عرصه را باید برای اراذل و اوباش تنگ کرد تا دیگر مرتکب اعمال خطرناک نشوند.

 حجت‌الاسلام نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی  در جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار بیرجند با اشاره به نقش سامانه ساما، گفت: این سامانه جهت اطلاع و آگاهی دستگاه قضایی و ضابطان قضایی از سوابق افراد (محکومین) و گرفتن قدرت مانور از آن‌ها است از این رو ثبت اطلاعات در سامانه باید انجام شود.

او درباره دستورالعمل کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار بیان کرد و افزود: عرصه را باید برای اراذل و اوباش تنگ کرد تا دیگر مرتکب اعمال خطرناک نشوند. 

 حجت‌الاسلام نسائی زهان به ضابطین عام و خاص دستور داد تا در صورت دستگیری اراذل و اوباش خطرناک، مراتب مستقیما جهت کسب دستور به دادستان اعلام شود تا جهت برخورد قاطع و بازدارنده به شعبه ویژه ارجاع شود. 

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با اشاره به اتباعی که جزو مجرمین حرفه‌ای یا سابقه‌دار هستند بیان کرد: با قید فوریت اقدام لازم در زمینه طرد آن‌ها از مرز صورت گیرد. 

رئیس ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار شهرستان بیرجند نیز با تاکید بر ثبت دقیق اطلاعات، اهتمام ویژه اعضا بر انجام وظایف محوله مطابق دستورالعمل را خواستار شد. 

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان بیرجند نیز با اشاره به سند تحول قوه قضائیه و تاکید بر کاهش جمعیت کیفری زندان اظهار داشت: نتیجه و خروجی اقداماتی که از طریق سامانه ساما صورت می‌گیرد، باید عوامل زندان و ضابطان را در کنترل و سلب ابتکار عمل از مجرمان یاری کند که در نهایت نیز با پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ارتکاب جرایم به نحوی سبب کاهش جمعیت زندانیان نیز شود. 

معاون دادستان بیرجند نیز اعلام کرد: هدف از تشکیل ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، ایجاد فضا و بستری مناسب جهت هم افزایی دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی به منظور رصد و پایش مستمر مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک است.

امان‌داد افزود: اتخاذ تدابیر پیشگیرانه با رویکرد تامین امنیت اجتماعی و حفظ امنیت روانی شهروندان است و باید ثبت اطلاعات با نهایت سرعت و دقت انجام پذیرد. 

در ادامه جلسه هریک از اعضای ستاد به ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه ذی‌ربط در راستای پایش و کنترل مجرمین پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.