برگزاری جشنواره عزت و پیشرفت در خراسان‌جنوبی

جشنواره عزت و پیشرفت خراسان‌جنوبی با حضور استاندار و جمعی از مسؤولان استانی و محلی برگزار شد.

جشنواره عزت و پیشرفت خراسان‌جنوبی امروز با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استانی و محلی در وزرشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند برگزار شد.

جشنواره عزت و پیشرفت بعد از ۱۲ سال در خراسان جنوبی با هدف ارائه توانمندی‌های ورزشی و رشته‌های موجود برگزار شد که ضمن مشاوره‌های ورزشی استعدادیابی، افتخارات کسب شده توسط ورزشکاران استان را به نمایش می‌گذارد.

 قناعت، استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت:طی ۲ سال گذشته ۴۱ پروژه ورزشی با اعتبار ۵۳۰ میلیارد ریال در این استان افتتاح شد و تا پایان سال جاری هم شاهد بهره‌برداری از ۳۰ پروژه دیگر خواهیم بود.

وی افزود: ضمن اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های جدید و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی پیش بینی شده است.

وی گفت: اعتبارات عمرانی استانی حوزه ورزش امسال نسبت به سال قبل ۲۴ درصد افزایش داشته تا با ایجاد فضا‌های جدید، دسترسی همگانی به اماکن ورزشی گسترش یابد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با مصوبه شورای ورزش و جوانان استان دستگاه‌های اجرایی را مکلف می‌کنیم که این یک درصد بودجه سنواتی را به ورزش و جوانان اختصاص دهند.

قناعت با بیان اینکه روستا‌های بالای ۵۰۰ نفر در استان باید حداقل از یک مکان ورزشی برخوردار باشند افزود: ۱۲۰ روستای بالای ۵۰۰ نفر جمعیت داریم که ۵۰ روستا حداقل یک مکان ورزشی دارند و ۷۰ روستا فاقد مکان ورزشی هستند لذا در افق ۱۴۰۴ این روستا‌ها نیز از زیرساخت ورزشی برخوردار خواهند شد.

وی افزود: بعضی از شهرستان‌ها فاقد اماکن ورزشی بوده یا پروژه نیمه تمام دارند که موجب نارضایتی مردم شده لذا تامین اعتبار و تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار استان از جمله سالن ورزشی شمال شهر بیرجند که از بزرگترین و مجهزترین سالن‌های استان است در دستور کار قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: استخر خوسف و سالن ورزشی ۲ هزار متر مربعی فردوس هم از جمله پروژه‌های اولویت‌دار استان است که تکمیل خواهد شد.

 قطبی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم گفت: نمایشگاه یک روزه توانمندی‌ها و دستاورد‌های حوزه ورزش استان تا ساعت ۲۱ امروز در محل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند برای بازدید عموم دایر است.

وی افزود: در این نمایشگاه ۵۰ هیئت ورزشی در ۴۰ غرفه آخرین توانمندی‌ها و دستاورد‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند و غرفه‌ای هم مربوط به تولید کنندگان و فعالان عرصه اقتصاد در ورزش استان است.

برچسب ها: ورزش ، جوانان ، هیئت ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.