هکر ۱۶ ساله با ۸۰ شاکی در پایتخت دستگیر شد!

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: یک پسر بچه ۱۶ ساله تحت عنوان فروش نرم افزار هک، تلفن‌های همراه خریداران را هک و از مخاطبین آنها اخاذی می‌کرد!

 سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شدند شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آنها در شبکه‌های اجتماعی اقدام به اخاذی از مخاطبین آنها می‌کند.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد:  صحبت مشترک شکات پرونده در اظهاراتشان این بود که مدتی قبل در یک کانال تلگرامی یک نرم‌افزار هک خریداری کردند و پس از نصب آن تلفن همراه خودشان هک شده است و بعد از آن شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربریشان از مخطبین آنها اخاذی می‌کرده است.

معظمی گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی متهم که یک پسربچه 16ساله بود به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام سایبری با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده به بیش از 80 نفر بیان داشت: این نوجوان 16 ساله پس از حضور در پلیس فتا گفت با دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری کسانی که متقاضی دریافت برنامه هک بودند به مخاطبین آنها پیام میدادم و از آنها درخواست وجه میکردم و فکر نمیکردم پلیس بتواند من را پیدا کند.

گودرزی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دومرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: از نصب برنامه از منابع نامعتبر جدا خودداری کرده و هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنید و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره تلفن 096380 و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir  با ما در میان بگذارید.

برچسب ها: هک ، فتا ، هکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
چقدر بد است که آدم توانش رو برای ضربه زدن به دیگران استفاده کند
در ضمن کسانیکه برنامه هک هم خریده اند کار بدی کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
کسانی که شاکی هستند، بیخود کردن رفتند برنامه هک بخرن، افکار اون شاکیان هم پلید بوده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
جالبه شاکیانی که دنبال برنامه هک بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
از این نوجوان باید استفاده کرد تو بخش‌های امنیتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
شاکیان را راضی و این هکر را برای انجام کارهای درست و برای منافع ملی بکار بگیرید و از توان و علمش دولت در جهت درست استفاده کند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۵۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
چی شد؟ ۱۶ سال شد پسر بچه؟ مردک دزد رو پسر بچه خطاب نکنید. دزدی با برنامه های غیر مجاز. لابد چند روز دیگه ولش میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
باشه هیولا بچه خوبه جوش نیار
آخرین اخبار