باید با زرشک به مثابه یاقوت برخورد کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای حفظ ارزش زرشک باید با این محصول به مثابه یاقوت رفتار کرد.

محصولات طرح توسعه شرکت فناور نوین شهر کاج همزمان با برگزاری جشنواره ملی زرشک با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، رئیس اتاق بازرگانی، رئیس اتاق تعاون و جمعی از مسئولان در شهرک صنعتی بیرجند رونمایی شد.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در مراسم رونمایی از این محصولات گفت: کمرگ تخصصی محصول زرشک بایستی در سطح استان خراسان حنوبی رقم بخورد. برای معرفی محصول زرشک و فرآورده‌های وابسته به آن باید هزینه کرد.

او با انتقاد از افرادی که در فضای مجازی برای کسانی که می‌خواهند در این حوزه کاری انجام دهند هزینه تولید می‌کنند، افزود: اتاق تعاون استان اقداماتی برای عرضه زرشک در چین انجام داده، اما درد ما این است یک عده‌ای به واسطه فضای مجازی نه تنها کمکی به توسعه اقتصادی استان نمی‌کنند بلکه چوب لای چرخ می‌گذارند.

اشرفی بر تغییر و معطوف کردن نگاه‌ها در حوزه محصول زرشک در استان تأکید کرد و گفت: در استانداری حامی و پشتیبان شرکت‌های فناور هستیم باید با زرشک به‌عنوان یاقوت سرخ خراسان جنوبی به مدل یاقوتی رفتار کنیم و در این زمینه باید تلاش کنیم تا زرشک را از حالت فروش فله‌ای و خام‌فروشی خارج کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار