افتتاح نمایشگاه دستاوردهای فناورانه جهاد دانشگاهی در سنندج

نمایشگاه دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی در کردستان با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه جهاددانشگاهی در سنندج اظهار کرد: امروز در نمایشگاه دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی استان کردستان شاهد ظرفیت‌های خوبی بودیم که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی افزود: نیروی جوان و متخصص و خلاقیت از ویژگی‌های نیروی انسانی در این مجموعه است که می‌تواند ظرفیت خوبی در رشد و توسعه فراهم سازد.

وی اضافه کرد: ما در ایران اسلامی جوانان خوب و خلاق و پابه رکاب داریم که نیاز به حمایت بیشتری دارند.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: معتقدیم این دست کار‌ها باید استمرار و توسعه پیدا کند و پشتیبانی شود و مسئله بی‌نظیری که در این استان رخ داده به نحو شایسته‌ای اطلاع‌رسانی شود.

پورذهبی با بیان اینکه گاهی اوقات حوادث اجتماعی و ... خیلی راحت از طریق بستر فضا‌های مجازی منتشر می‌شود، اذعان کرد: اما اطلاع‌رسانی دقیق و جامع در مورد کار‌های فاخر علمی مثل آنچه دراین نمایشگاه شاهد هستیم به خوبی نشر پیدا نمی‌کند.

وی اذعان کرد: اطلاع‌رسانی در مورد این موفقیت‌های علمی موجب امیدآفرینی در جامعه می‌شود که باید ظرفیت‌های کردستان در ابعاد مختلف به خوبی اطلاع‌رسانی شود تا مردم سراسر کشور با آن آشنا شوند.

ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان استفاده شود

فرماندار سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: هر شهر و کشوری به سمت توسعه شرکت‌های دانش بنیان برود در آینده موفقیت‌های قابل توجهی را کسب خواهد کرد.

حسن عسکری افزود: در استان کردستان شرکت‌های دانش بنیان از رشد قابل توجهی برخوردار هستند و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در معرفی شرکت‌های دانش بنیان به ویژه به نسل جوان و به مردم بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند لینگ ارتباطی را برقرار کند.

وی عنوان کرد: بیکاری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در سنندج و کل استان است که البته طی دو سال اخیر با حمایت مسوولان از جمله اعطای تسهیلات بانکی با بهره کم اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده و همچنان استمرار دارد، معتقدیم با بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت شرکت‌های نوآور و دانش بنیان می‌توان اشتغال پایدار ایجاد کرد.

عسکری افزود: یکی از مشکلات عمده جامعه ما در حوزه بیکاری، بیکاری فارغ‌التحصیلان است طبیعتا شرکت‌های دانش‌بنیان در مهارت‌افزایی افراد بیکار فارغ‌التحصیل می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.

فرماندار سنندج عنوان کرد: ارزش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان زمانی محقق می‌شود که هم راستا با امکانات و ظرفیت‌های منطقه باشد تا شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد و اشتغال باشیم.

گفتنی است؛ نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه با هدف گسترش فرهنگ نوآوری و ارائه دستاورد‌های پژوهشی، نوآوری‌ها و توانمندی‌های فناورانه جهاددانشگاهی با حضور فناوران، پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان در سنندج افتتاح شد.

این نمایشگاه با هدف ارائه دستاورد‌های پژوهشی، نوآوری‌ها و توانمندی‌های فناورانه، شرکت‌های خلاق و فناور و صنایع دانش بنیان زیر مجموعه چهاد دانشگاهی از امروز به مدت سه روز در سنندج برپا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.