بایدن چهارشنبه به تل آویو سفر می‌کند

منابع صهیونیستی از سفر رئیس جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی در چهارشنبه هفته جاری خبر دادند.

آمریکا از هفتم اکتبر که جنگ میان جنبش فلسطینی حماس و رژیم صهیونیستی آغاز شده است به طور همه جانبه حمایت‌های خود را از تل آویو اعلام کرده است. با این حال، خطر گسترش جنگ در خاورمیانه که می‌تواند پای آمریکا را به جنگ‌های بی پایان خاورمیانه باز کند باعث شده مقامات ایالات متحده به دنبال جلوگیری از ورود ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه باشند. 

به گزارش تله تریدر، خبرنگار شبکه ان ۱۲ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) گزارش داد هواپیمای حامل جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در تل آویو بر روی زمین خواهد نشست. کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای بدون اشاره به سفر بایدن به خاورمیانه اعلام کرد بایدن سفر برنامه ریزی شده خود به کلرادو را به دلیل تمرکز بر نشست‌های امنیتی به تعویق انداخته است. 

گزارش‌های پیشین از رایزنی مقامات آمریکایی و صهیونیست پیرامون سفر قریب الوقوع بایدن به سرزمین‌های اشغالی حکایت داشت. 

مقامات آگاه می‌گویند ایده سفر بایدن به تل آویو را بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی یکی از تماس‌هایی که با رئیس جمهور آمریکا داشته، مطرح کرده است. 

تاکنون بایدن و نتانیاهو ۳ بار به طور تلفنی با یکدیگر گفتگو کرده اند. گرچه رئیس جمهور دموکرات آمریکا بار‌ها بر حق اسراییل برای دفاع از خود و نابودی جنبش حماس تاکید کرده، اما پس از افزایش نگرانی‌ها پیرامون گسترش جنگ در خاورمیانه، بایدن ورود ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه را اشتباه بزرگ خوانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
چ.ک
۱۱:۴۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
انشاالله از همین موشکهای حماس بخوره توی سر پوکش بمیره از دستش راحت بشیم
آخرین اخبار