نیویورک تایمز: بن‌سلمان بلینکن را مجبور کرد قبل از ملاقات با او مدت زیادی صبر کند

نیویورک تایمز فاش کرد وزیر امور خارجه آمریکا، مجبور شده است مدت زیادی از عصر جمعه تا صبح یکشنبه برای دیدار با ولیعهد سعودی صبر کند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز فاش کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، جمعه شب وارد ریاض شد و برای دیدار با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان، مجبور شد تا یکشنبه منتظر بماند.

بلینکن عصر روز جمعه وارد «ریاض» پایتخت عربستان سعودی شد و خبرنگارانی که با وی سفر می‌کردند، تصور داشتند که این دیدار هر لحظه ممکن است برگزار شود، اما بن‌سلمان تا بعد از ساعت ۷:۳۰ صبح روز یکشنبه به وقت محلی در آخرین ایستگاه وزیر خارجه آمریکا با بلینکن ملاقات نکرد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده در بحبوحه ترس آمریکا از گسترش جنگ در نوار غزه به یک درگیری بزرگتر، سفر بلینکن را «تلاش‌های دیپلماتیک در خاورمیانه» خواند.

مقامات و تحلیلگرانی که با عملکرد ولیعهد سعودی آشنا هستند گفتند که این رفتار برای او مشترک است و او این کار را حتی زمانی که صحبت از مقامات ارشد در ایالات متحده، شریک اصلی امنیتی عربستان سعودی می‌شود، انجام می‌دهد.

این روزنامه اعلام کرد، اظهارات مقامات آمریکا و عربستان که پس از این دیدار‌ها منتشر شد، اشاره‌ای به بحث درمورد موضوع عادی‌سازی احتمالی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی ندارد؛ چیزی که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا مشتاقانه به دنبال تحقق آن قبل از آغاز نبرد «سیل الاقصی» بود.

شایان ذکر است که یک منبع آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته است که «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان، فشار‌های جدید آمریکا در این هفته برای محکومیت جنبش حماس را رد کرد.

این خبرگزاری روز جمعه به نقل از دو منبع آگاه نوشت: «عربستان سعودی برنامه‌های مورد حمایت آمریکا برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را متوقف کرده است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۴ مهر ۱۴۰۲
این آمریکائیهای شیطان پرست فکر میکنن تمام دنیا برده آنها میباشند اما شکست پشت شکست دیگر غرب باید سرش را بگذارند وبمیرند مرگ بر آمریکا وصهیونیسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۲۴ مهر ۱۴۰۲
عربا فهمیدن آمریکا سر همه اشون رو به باد میده
آخرین اخبار