همکاری بیش از ۱۴۰ روانشناس با بهزیستی خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۴۰ روانشناس با بهزیستی استان همکاری دارند.

شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به مناسبت هفته سلامت روان گفت: مشاوران در حوزه‌های ازدواج و آموزش‌های مربوطه، تقویت و تحکیم بنیان خانواده، فرزندآوری و تربیت فرزند، آموزش مهارت‌های زندگی، شناسایی آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری و مداخلات انجام وظیفه می‌کنند.

او ارتباط بهزیستی با جامعه هدف از طریق مشاوره‌های حضوری و تلفنی را یکی از مهمترین راه‌های دسترسی مردم به خدمات روانشناختی عنوان کرد و افزود: نیمه نخست امسال ۱۹ هزار و ۴۷۲ نفر از بهزیستی استان مشاوره گرفتند که از این تعداد ۷ هزار و ۷۰۰ مورد مشاوره حضوری و بقیه مشاوره تلفنی بوده است.

شرفی عنوان کرد: این خدمات رایگان بوده و خط تلفنی ۱۴۸۰ نیز از ساعت ۸ تا ۲۴ آماده ارائه خدمات به مردم استان است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: طبق ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، سازمان بهزیستی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌ها و مداخله در بحران‌های اجتماعی در پی تأمین سلامت روان جامعه است که بر همین مبنا به عنوان مرجع اصلی صدور پروانه‌های تاسیس و فعالیت واحدهای مربوطه شناخته می‌شود.

او مراکز نگهداری شبانه روزی کودکان بی سرپرست، خانه سلامت دختران و زنان، مجتمع و مراکز خدماتی، کلینیک‌ها و اورژانس‌های مددکاری اجتماعی و روانشناسی، مراکز مشاوره اجتماعی و روانشناختی را از جمله مجموعه‌های تحت پوشش و نظارت بهزیستی برشمرد.

شرفی بیان کرد: بهزیستی با ارائه خدمات مشاوره روانشناختی در مراکز دولتی و غیردولتی، مرکز مشاوره تلفنی، اجرای طرح‌های آموزش پیش از ازدواج، آموزش زندگی، مدیریت رفتاری نوجوانان، مهارت‌های زندگی، غربالگری اضطراب کودکان ۵ و ۶ سال و طرح محب (حمایت‌های روانی اجتماعی در بلایا) نقش موثری در ارتقای سلامت روان آحاد جامعه دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: پارسال ۱۵ هزار و ۸۴۶ مشاوره حضوری در ۵۶ مرکز دولتی و غیردولتی خراسان جنوبی انجام شد.

او با اشاره به اجرای طرح تصمیم در جهت کاهش طلاق اظهار کرد: نیمه نخست امسال هزار و ۸۱ زوج متقاضی طلاق در سامانه پذیرش شدند که حدود ۲۴ درصد موارد به سازش رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.