پیش بینی کاهش ۴۰ درصدی محصول انار در فردوس

مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان فردوس خبر از کاهش ۴۰ درصدی محصول انار در سومین قطب تولید این محصول در کشور، به دلیل طغیان کرم گلوگاه، می‌دهند.

 مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فردوس گفت: امسال بیش از سال‌های گذشته شاهد طغیان کرم گلوگاه در سطح باغات شهرستان هستیم و برهمین اساس پیش بینی کارشناسان حاکی از این است که ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته شاهد کاهش محصول انار باشیم.

امیرزاده، سطح زیرکشت انار را در شهرستان فردوس هزار و ۹۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: پیش بینی برداشت انار در سال جاری در فردوس ۱۹ تا ۲۰ هزار تن است.

وی گفت: چنانچه بخواهیم خسارت کرم گلوگاه انار را به حداقل ممکن کاهش دهیم نیازمند همکاری همه جانبه همه باغداران هستیم تا در طول فصل نسبت به جمع آوری انار‌های آلوده از روی درختان وسطح باغات اقدام کنند و در صورتی که این اقدام همگانی نباشد تأثیر آنچنانی نخواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی فردوس افزود: بنابراین صاحبان باغ‌هایی که در خارج از شهرستان هم هستند باید با حضور خود در باغ نسبت به جمع آوری انار‌های پوسیده و آلوده به کرم گلوگاه انار اقدام کنند.

امیرزاده همچنین خواستار حضور کارشناسان زبده مراکز تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی در باغات انار فردوس برای بررسی آفت کرم گلوگاه انار و دانه سفیدی این محصول از نزدیک و ارائه راهکار شد.

برچسب ها: انار ، جهاد کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.