تقویت مدارس دولتی و فنی و حرفه‌ای رویکرد اصلی آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سیاست اصلی وزارت آموزش و پرورش تقویت مدارس دولتی و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

کلام الله صفری گفت: آموزش و پرورش و نهاد مدرسه یک ساختمان شیشه‌ای و حفظ و صیانت از آن وظیفه همگانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر نقش اثرگذار معلمان در جهاد تبیین می گوید: جهاد تبیین به معنای از بین بردن شک و تردید در افکار عمومی، جدا سازی حق و باطل و پاسخ به شبهات نیازمند جهاد علمی و فرهنگی است. برای شکستن محاصره تبلیغاتی و فرهنگی غربی و مقابله با پمپاژهای رسانه‌ای نیازمند یک حرکت عمومی در قالب جهاد تبیین هستیم.

به گفته او، در راستای جهاد تبیین و جلوگیری از هرگونه تشکیک و شبه افکنی باید در مقابل نشر مطالب کذب و شیطنت رسانه‌ای ایستاد اما نقد منصفانه و ارائه راهکار به دور از سیاه نمایی نیز یک فرصت برای رشد است که باید از آن نیز استفاده کنیم.

صفری افزود: دشمنان انقلاب با جنگ ترکیبی به دنبال نفوذ در ذهن کودکان و نوجوانان هستند و برای این کار آموزش و پرورش را مورد حمله قرار داده اند چرا که می‌دانند با وجود اقتدار آموزش و پرورش نفوذ دشمنان به ذهن و قلب دانش آموزان امکان پذیر نیست.

او با تاکید بر ایفای نقش تمام ارکان جامعه در جریان تعلیم و تربیت گفت: آموزش و پرورش و نهاد مدرسه یک ساختمان شیشه‌ای است که حفظ و صیانت از آن یک وظیفه همگانی است. با وجود حملات و سنگ اندازی‌های دشمنان، همگان باید با دستمال تمیز غبارها و لکه‌های این ساختمان شیشه‌ای را پاک کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده در قالب پروژه مهر اظهار داشت: با هدف حفظ امنیت و سلامت دانش آموزان پروتکل ۴۵ بندی تهیه و به مدارس ابلاغ شده است که اجرای دقیق و مستمر آن مورد تاکید آموزش و پرورش است.

صفری با تاکید بر کمبود فضای آموزشی در استان گفت: با وجود تمام محدودیت و کمبودها بیش از ۳۸۰ پروژه مدرسه سازی در استان اردبیل در حال ساخت و ساز است. بیش از ۶۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی دانش آموزی اضافه شده و بیش از ۴۰ باب زمین چمن مصنوعی در مدارس استان با تاکید بر مناطق محروم احداث شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.