۳۰ هزار دانش‌آموز اردبیل "سفیر سلامت" شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیش از ۳۰ هزار دانش آموز اردبیلی به عنوان سفیران سلامت در مدارس استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بعد از ظهر امروز در بازدید از باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار به اصحاب قلم و تاکید بر اهمیت کار خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی به مردم اظهار کرد: تعامل آموزش و پرورش با اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها در طول سال‌های گذشته در سطح استان اردبیل مطلوب بوده که با شرایط به وجود آمده که فعالیت تمامی نهادهای فرهنگی و آموزشی تحت تاثیر کرونا با مشکلاتی مواجه بوده، همکاری بیش از پیش رسانه و دستگاه آموزشی استان قابل انتظار است.

او با اشاره به اینکه هم‌اکنون قدم‌های مثبتی در راستای برطرف‌سازی مشکلات دستگاه آموزشی و فرهنگی استان برداشته شده است، اضافه کرد: پوشش همگانی سفیران سلامت در مدارس استان اردبیل یک قدم بسیار مثبت و کارآمد در راستای تضمین سلامت جامعه بوده که این اقدام با هدف آموزش موارد بهداشتی و سلامت به دانش‌آموزان انجام شده تا در بین خانواده‌های اردبیلی یکی از اعضا به فکر سلامت کل خانواده باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: آموزش مراقبت‌های بهداشتی به دانش‌آموزان در مواقع بیماری، راهکارهای کاهش عوارض بیماری‌های مسری و فصلی، مقدم دانستن پیشگیری بر درمان و بسیاری از عناوین و اهداف مهمی در این راستا مدنظر بوده است.

۳۰ هزار دانش‌آموز اردبیل

 تحصیل بیش از ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به وضعیت تحصیل دانش‌آموزان در مدارس کل استان گفت: بیش از ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در ۱۹ منطقه آموزشی استان در ۱۱ شهرستان در حال تحصیل هستند.

به گفته ناصری این تعداد دانش‌آموزان در حدود ۱۰ هزار کلاس درس و در ۳ هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی مشغول به تحصیل می‌باشند.

او اظهار کرد: برای تسهیل پروسه ثبت‌نام دانش‌آموزان سامانه‌ای تحت عنوان سامانه سناد طراحی شده است که با طراحی این سامانه بار مراجعه‌کنندگان حضوری به مدارس تا ۳۰ مورد کاهش داشته است.

۳۰ هزار دانش‌آموز اردبیل

رتبه پنجم کشوری در عضویت در شبکه سراسری شاد

مدیرکل آموزش و پرورش استان از رتبه پنجم استان اردبیل در رابطه با عضویت در شبکه آموزشی سراسری شاد در سطح کشور خبر داد و افزود:  خوشبختانه دبیران و دانش‌آموزان استان اردبیل در استفاده و عضویت در پیام‌رسان شاد عملکرد خوبی داشتند که در همین راستا حدود ۱۰۰ درصد مدیران، ۹۳ درصد از معلمان و ۸۰ درصد از دانش‌آموزان کل استان در این شبکه سراسری فعالیت داشتند.

ناصری از تداوم فعالیت شبکه شاد در سراسر استان خبر داد و گفت: امیدواریم در آغاز سالتحصیلی جدید شاهد حضور صد درصدی دانش‌آموزان و دبیران در این شبکه آموزشی سراسری باشیم.

به گفته این مسئول با تداوم شرایط کرونایی در سطح استان تحصیل حضوری دانش‌آموزان در آغاز سالتحصیلی جدید مشروط خواهد بود.

۳۰ هزار دانش‌آموز اردبیل

تحصیل حضوری دانش‌آموزان باتوجه به شرایط کرونا در منطقه مشخص می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: باتوجه به حاکمیت بیماری کرونا در سطح استان و همچنین روند افزایشی این بیماری در منطقه در آغاز سالتحصیلی جدید تحصیل حضوری،‌نیمه‌حضوری و غیرحضوری دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف مشروط به شرایط کرونایی منطقه خواهد بود.

ناصری تصریح کرد: شروع سالتحصیلی جدید با اعلام وزارت آموزش و پرورش از ۱۵ شهریورماه سالجاری خواهد بود در این زمینه سه حالت فوق برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان استان پیش رو است.

او همچنین از اولیای دانش‌اموزان خواست تا در راستای ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان در پایه‌های تحصیلی مختلف در شرایط تحصیل حضوری یا غیرحضوری همکاری‌های لازم را  با آموزش و پرورش نواحی و همچنین مدیران مدارس داشته باشند.

اخذ وجه کمک به مدرسه تحت هیچ شرایطی اجباری نیست

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اخذ وجه کمک به مدرسه از اولیای دانش‌آموزان در مدارس دولتی یا نیمه دولتی تحت هیچ شرایطی اجباری نیست و در این زمینه هیچ یک از مدیران مدارس در نواحی شهری و روستایی نمی‌توانند الزامی را به دانش‌آموزان القا کنند.

ناصری گفت: در صورت مشاهده یا گزارش مواردی از این قبیل که مبنی بر اجبار در دریافت وجه کمک به مدرسه از سوی مدیران مدارس باشد، با مدیر خاطی به شدت برخورد می‌شود.

او همچنین از اولیای دانش‌آموزان خواست تا به منظور ارائه خدمات بهتر به دانش‌اموزان در مدارس استان همکاری‌های لازم را در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی با مدارس و آموزش و پرورش داشته باشند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.