مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

با درمانگاه متخلف بلوار کشاورز زاهدان برخورد می‌کنیم

زهراکیخا گفت:در پی انتشار ویدئویی در یکی از درمانگاه خصوصی حاشیه شهر زاهدان که اقدام به سرم درمانی‌های بی رویه و بیشتر از ظرفیت پذیرش انجام داده بود، برخورد قانونی انجام می‌شود.

زهرا کیخا، مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان   بیان کرد: در درمانگاه‌های خصوصی بیمارانی که به خدمات فوری یا سرپایی مثل تزریقات و سرم درمانی نیاز داشته باشند، پذیرش می‌شوند و این خدمات را دریافت می‌کنند و همانگونه که در فیلم مشخص است بیماران، در حال دریافت سرم در درمانگاه هستند؛ که البته درمانگاه خصوصی بلوار کشاورز اقدام به سرم درمانی‌های بی رویه و بیشتر از ظرفیت پذیرش انجام داده بود، که قطعاً برخورد قانونی با درمانگاه مذکور انجام می‌شود.

وی اذعان کرد: اینچنین تخلفاتی که بعضاً شاهد آن هستیم به دلیل درخواست‌ها و اصرار متعدد برخی از مراجعین برای سرم درمانی است که درمان و نحوه خدمات درمانی اصولی را گا‌ها تحت الشعاع قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: بیماران عزیزی که در شرایط قابل رویت در فیلم پذیرش شده بودند، نیز بهتر بود با مشاهده شرایط نامناسب درمانگاه، جهت دریافت خدمت تزریقات و سرم درمانی به یکی دیگر از درمانگاه‌های سطح شهر مراجعه می‌کردند.

کیخا همچنین با اشاره به اینکه اغلب سرم‌ها و دارو‌های تقویتی و آنتی بیوتیک‌های تزریقی که برخی از مردم متقاضی هستند، الزام درمانی جهت تزریق وریدی ندارد گفت: اکثرمکمل‌ها و دارو‌های تقویتی عضلانی و وریدی، مشابه مواردی است که به‌صورت خوراکی تجویز می‌شود و در موارد لزوم، بنا به تشخیص و صلاحدید پزشک، جهت بیمار سرم تجویز و اقدامات درمانی انجام می‌شود.

مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین در پاسخ به عنوان جمله کمبود تخت در درمانگاه بلوار کشاورز تصریح کرد: درمانگاه خصوصی می‌تواند برابر ضوابط و آیین نامه‌های ابلاغی وزارت بهداشت، تخت و بخش‌های مختلف را اضافه کند و مقاومتی در این زمینه در مجموعه نظام سلامت وجود ندارد. همچنین براساس آیین‌نامه درمانگاه‌های خصوصی باید در واحد تزریقات و پانسمان حداقل ۶ تخت وجود داشته باشند که حداقل سه تخت برای بانوان و سه تخت برای آقایان باید باشد و هر تخت برای یک نفر باید استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.