ارائه خدمات درمانی در پوشش مرکز خدمات پوستی/ پلمب مرکز غیر مجاز در زاهدان

یک مرکز غیرمجاز در شهرستان زاهدان که در قالب مرکز خدمات پوستی، خدماتی مانند تزریقات و سرم تراپی ارائه می‌داد، با همکاری پلیس اماکن و پس از صدور حکم مقام قضایی پلمب شد.

 محمدکاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: متاسفانه برخی از همشهریان گرامی بدون توجه به موجود نبودن مجوز‌های قانونی در این مرکز، برای دریافت خدمات درمانی مراجعه می‌کردند و نکته فاجعه بار اینکه فرد ارائه دهنده خدمات نیز فاقد هرگونه مجوز قانونی جهت ارائه خدمات درمانی بود.

وی ادامه داد: این درحالیست که مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی سرپایی دارای مجوز قانونی در آن محدوده وجود دارد.

 مومنی تاکید کرد: در تمامی مطب‌ها و درمانگاه ها، نصب پروانه طبابت دارای تصویر و نام پزشک و شماره نظام پزشکی و محل فعالیت، در معرض دید عموم الزامیست و موسسات پزشکی نیز علاوه بر این، باید پروانه بهره‌برداری و مسئول فنی را در معرض دید عموم نصب کنند.

وی تاکید کرد: هم استانی‌های گرامی در صورت مراجعه به درمانگاه، مطب یا موسسه پزشکی که مجوز‌های لازم را در معرض دید نصب نکرده باشند یا مشاهده هر گونه تناقض مدارک موجود با افرادی که خدمات ارائه می‌دهند، بلافاصله مراتب را به سامانه ۱۹۰ و در ساعات اداری با شماره تلفن ۳۳۳۷۲۰۵۱ اطلاع دهند.

 مومنی تاکید کرد: ارائه خدمات درمانی بدون کسب مجوز‌های قانونی لازم و فقط با گذراندن برخی دوره‌های محدود همچون تزریقات، بازی با جان مردم است و هیچ گونه چشم پوشی از این گونه تخلفات صورت نمی‌پذیرد.

برچسب ها: علوم پزشکی ، پلمب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.