مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان:

گرامیداشت یاد شهدا، باعث زنده نگه داشتن منش آنان در جامعه می‌شود

ایرانمنش گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، باعث زنده نگه داشتن سیره و منش شهدا در جامعه کنونی می شود.

سه شنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۲ همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اولین یادواره ۴۵ شهید محله شهر کرمان و گرامیداشت شهید «محمد جواد باهنر» نخست وزیر و «حاج شیخ علی ایرانمنش» مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با حضور  مسئولان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و عموم مردم در محل تکیه محله شهر برگزار شد.

ایرانمنش در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت حضرت امام‌ جعفر صادق (ع)، گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا باعث زنده نگه داشتن سیره و منش شهدا در جامعه کنونی می شود.

او  با اشاره به جمله مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند: «شهدای جنگ تحمیلی ما به دلیل غربت اسلام و تجهیزات بیش از اندازه دشمن جزو عزیزترین شهدا هستند و خانواده های معظم ایشان از لحاظ عزت و عظمت پشت سر ایشان قرار دارند»، افزود: شهدای ما برای حفظ کیان ملی و اتحاد، انسجام و یکپارچگی این ملت از جان خود گذشتند و امروز نیز پرچم داری مسیر شهدا، ایستادگی مقابل دشمنان است و این کار، اجر بزرگی در نزد خداوند دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان تصریح کرد: منطقه محله شهر، یکی از قدیمی ترین محله های کرمان، محله ای است که در آن شهدایی همچون: حجت الاسلام باهنر «نخست وزیر» در آن پرورش یافت و بزرگ شد و  شهدایی همچون  حجت الاسلام علی ایرانمنش مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این منطقه به دست منافقین ترور شد.

او تصریح کرد: این محله قدیمی شهر، ۴۵ شهید والامقام تقدیم این نظام کرده است که اولین شهید این محله، شهید والامقام «مهدوی» و آخرین شهید والامقام «حسین اسدی» می باشد.

در این  مراسم یکی از هنرمندان این محله، محمد جواد ایرانمنش بردار شهیدان عباس و منصور ایرانمنش در حین برگزاری یادواره  اقدام به طراحی سیاه قلم از تصاویر شهیدان باهنر و ایرانمنش کرد و این نقاشی را در پایان به مسئولان تکیه محله شهر اهدا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار