فرمانده سپاه ثارالله کرمان:

زمینه بازدید دانش آموزان ازصنایع مس فراهم شود

همزمان با هفته دفاع‌مقدس، دهمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام سرچشمه امروز در سینما آزادی شهر سرچشمه برگزار شد.

مراسم دهمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام سرچشمه با حضور جمعی مسئولین و خانواده‌های معظم شهدا در محل سینما آزادی سرچشمه برگزار شد. 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در این مراسم با درود به روح پرفتوت شهدای اسلام، سردار دل‌ها و شهدای صنعت مس، گفت: همراهی با شهدا در زمان جنگ، نعمتی بود که دیگر تکرار نخواهد شد و الحمدلله رب‌العالمین حقیر این افتخار را داشتم که مدت کوتاهی را در معیت این شهدا در جبه‌های جنگ بودم.

 امیر خرمی‌شاد از برگزارکنندگان مراسم یادواره شهدای صنعت مس قدردانی کرد و افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست؛ لذا زحمات کسانی که در برپایی این محفل شهدا تلاش زیادی داشتند نزد خداوند مأجور خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با ذکر خاطره‌ای از زمان حضور خود در جبهه‌های حق علیه باطل، تأکید کرد: شهدا فرهنگ ازخودگذشتگی و ایثار را به ما آموزش دادند و چیزی که ما از شهدا می‌توانیم به یادگار داشته باشیم فرهنگ ایثارگری و ازخودگذشتگی است.

خرمی‌شاد اضافه کرد: از پدران معزز شهدا و مادران عزیز شهدا برای بنده حقیر و مسئولین دعا کنندکه فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را در خودمان تقویت کنیم و همه عاقبت بخیر شویم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در آئین گفت: دشمن راه نفوذ به ایران اسلامی و براندازی آن را بیان روایت‌های غلط و پاشیدن بذر ناامیدی در نسل جوان انقلابی و اسلامی انتخاب کرده و از پشت به جوانان خنجر می‌زند.

او افزود: این راه دشمن به دلیل کم‌کاری برخی مسئولین صورت گرفته است، در اردو‌های راهیان پیشرفت بازدید‌هایی که نسل جوان از دستاورد‌های صنعتی در استان کرمان مانند مس، گل گهر، ماشین‌سازی بم و مس باهنر داشتند باور نمی‌کردند که ایران دارای تجهیزات گسترده و عظمت بزرگی است و بازدید‌های نسل جوان از این حوزه باید بیشتر شود.

سردار نظری با تاکید بر اینکه دشمن از طریق فضای مجازی در حال ایجاد عملیات روانی بر روی اذهان و ادراکات نسل جوان ایران است، عنوان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی همه کار‌های اقتصادی و تولیدی در زمینه صنایع و معادن و نظامی را خودمان انجام می‌دهیم و مهندسی معکوس اتفاق افتاده، اما برای نسل آینده ساز این انقلاب و نظام باید تبیین شود که ما با تحریم‌ها و تهدید‌ها و نیز مشکلات غرب و شرق امروز یکی از کشور‌های توانمند در عرصه‌های نانو، پزشکی، هسته ای، بیوتکنولوژی و ... هستیم.

او افزود: برخی از معارف و جزئیات جنگ را باید برای نسل جوان بازگو کرد تا این غفلت و کوتاهی به‌جا مانده از سال‌های قبل جبران شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: امروز یکی از مهمترین نگرانی‌های دشمن و آمریکا این است که ما مقاومت را به تمام دنیا صادر کردیم و لذا پوشالی بودن قدرت آمریکا قابل مشاهده است و دیگر ابرقدرت دنیا محسوب نمی‌شود.

سردار نظری بیان کرد: این ۴۵ سال پس از انقلاب، معجزه‌ای بالاتر از اصل انقلاب بود، زیرا دشمن همه پیروزی‌هایی که به دست آورده بود در ایران پیاده کرد اعم از ترور، انزوای امنیتی و انزوای سیاسی، داعش و تکفیری، عملیات روانی، جنگ سایبری، تهدید و غیره.

او تصریح کرد: دشمن دست بردار نیست و از دلایل این کار آمریکا هم می‌توان به توسعه مقاومت در دنیا توسط ایران اشاره کرد و نیز اینکه تا زمانی ایران زنده است آمریکا رو به زوال و‌نابودی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با قدردانی از مجموعه مس بخاطر برگزاری یادواره شهدای صنعت مس و با گرامیداشت یاد ۲۷ شهید این صنعت، تصریح کرد: از مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران درخواست داریم زمینه را برای بازدید دانش‌آموزان و آشنایی آنان با دستاورد‌های صنعت مس فراهم کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار