السودانی: اجازه نمی‌دهیم که از عراق برای تجاوز به خاک همسایگان استفاده شود

نخست وزیر عراق بار دیگر تأکید کرد این کشور اجازه نخواهد داد از خاک آن برای تجاوز به خاک کشوری به ویژه همسایگان استفاده شود.

 «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق بار دیگر تأکید کرد که این کشور حاکمیت هیچ کشور دیگری را نقض نخواهد کرد و بغداد اجازه نخواهد داد از خاک آن برای تجاوز به خاک هیچ کشوری به ویژه همسایگان استفاده شود.

به گزارش المعلومه، وی در مراسم یادبود «جلال طالبانی» رئیس جمهور پیشین عراق گفت: قطعاً قادر به تحمیل اراده قانون اساسی، حفاظت از خاک عراق در برابر هرگونه سو استفاده و حفظ حاکمیت آن هستیم و این یک تعهد ملی مسؤولانه است که از آن پا پس نخواهیم کشید.دستمان را به سوی همه برادران و دوستان برای ایجاد بهترین روابط با کشور‌های همسایه دراز می‌کنیم.

نخست وزیر عراق افزود: ما در این دولت که به پایان سال اول خود نزدیک می‌شود، به روابط خارجی مبتنی بر ارتباط با ملت‌ها بر اساس منافع عالی ملی خود باور داریم.

«عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق در گفتگو با شبکه ۶۹۴ عراق اظهار داشت: فعالیت‌ها برای تقویت کنترل مرز سلیمانیه و ایران با ساخت تاسیسات و توسعه لوازم و امکانات در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در مرز سلیمانیه تحرکاتی غیرعادی وجود دارد و دستورات نخست وزیر برای توجه به آن نیز مشخص است، افزود: بیش از ۴۰ نوع از لوازم و تجهیزات کنترلی برای بسته شدن نوار مرزی سلیمانیه و ایران به تیپ ۲۱ مرزبانی ارسال شده است.

در همین راستا، فؤاد حسین وزیر امورخارجه عراق نیز ۲۸ شهریورماه که به تهران سفر کرده بود، در این رابطه گفت:ما متعهد به قانون اساسی عراق هستیم. قانون اساسی ما به هیچ سازمان یا گروهی اجازه حمله به کشور‌های همجوار از خاک عراق را نمی‌دهد. ما همچنین با این گروه‌ها در چارچوب قانون اساسی مبارزه می‌کنیم. خوشبختانه، توانستیم حملات را از طریق گفت وگوی مثبتی که با طرف ایرانی داشتیم متوقف کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار