آموزش‌های مهارتی برای مشاغل نوظهور در فنی و حرفه ای

مدیر کل فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴۶ آموزشگاه آزاد و دولتی آماده پذیرش ۱۹ گروه آموزشی‌های فنی وحرفه‌ای در استان است.

هدایت  در نشست هم اندیشی مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی که با حضور تشکل‌های مردم نهاد در فنی و حرفه‌ای برگزار شد، گفت: ایجاد وتامین مهارت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر مبنای مهارت‌های عمومی بازار کار و صنایع از اولویت‌ها و اهداف سازمان فنی وحرفه‌ای در کشور است.

مدیر کل فنی وحرفه‌ای استان افزود: از افزاد ۱۵ تا ۶۷ سال دعوت می کنیم برای فراگرفتن مهارت‌های فنی وحرفه ای برمبنای اموزش و بازار کار به مراکز فنی وحرفه‌ای مراجعه کنند.

وی اضافه کرد:همچنین برای ارائه خدمات به ۶ گروه آسیب پذیر از جمله زنان بی سرپرست، بد سرپرست، معتادان متجاهر و زندانیان، نیازمند کمک تشکیلات مردم نهاد هستیم .

هدایت افزود:گواهینامه با کد بین المللی به مهارت آموزان فنی وحرفه ارایه می شود.

مدیر عامل مجمع خیرین مهارت استان نیز گفت:نباید دانشگاه‌ها مدرک محور باشند باید با مهارت اموزی و ایجاد ظرفیت‌های شغلی و فراهم کردن بازار کار از افزایش بیکاری بخصوص در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی جلوگیری کرد.

کرمی هم از ارایه خدمات این صندوق به روستائیان و عشایر خبر داد و افزود:دو سوم هزینه بیمه را دولت و یک سوم را مردم پرداخت می کند که این ظرفیت خوبی برای تحت پوشش قرار دادن افراد بی بضاعت در این عرصه است.

وی اضافه کرد:افراد دارای سنین ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند از خدمات صندوق بیمه روستائیان وعشایر استفاده کنند و میتوانند از سوابق بیمه‌ای خود برای نهاد وها وسازمان‌های دیگر نیز استفاده کنند.

در این نشست تشکل‌های مردم نهاد نیز در زمینه استقفاده از ظرفیت ها‌ی خود وهمکاری وتعامل هرچه بیشتر با دستگاه‌های دولتی تاکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.