۷۹۶۵ ناشنوا تحت پوشش بهزیستی کرمان

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: ۷هزار و۹۶۵ ناشنوا در استان کرمان تحت پوشش بهزیستی هستند.

 علیرضا وحیدزاده در همایش بزرگداشت روز جهانی ناشنوایان استان کرمان گفت: مجموعه بهزیستی بنا به وظیفه و مسئولیت ذاتی خود طیف وسیعی از خدمات تخصصی وحمایتی را که در چهارچوب قانون و در محدوده اعتبارات مصوب اختصاص یافته را چه به صورت مستقیم وچه به صورت غیر مستقیم از طریق حمایت از تشکل‌ها و مراکز تحت نظارت ارائه می‌کند.

او با اشاره به اینکه ۷هزارو۹۶۵ ناشنوا در استان کرمان تحت پوشش بهزیستی هستند، تصریح کرد: بهزیستی استان کرمان خدماتی، چون توزیع سمعک، توزیع باطری سمعک، پرداخت کمک هزینه خرید سمعک، آموزش و توانبخشی ناشنوایان در مراکز کودکان دارای اختلال شنیداری، پرداخت تسهیلات اشتغال پرداخت هزینه‌های تحصیل دانش آموزی، پرداخت هزینه‌های تحصیل دانشجویی، توانمند سازی، مناسب سازی منازل، برگزاری اردو‌های فرهنگی هنری و... را به این بخش از افراد دارای معلولیت ارائه می‌دهد.

وحیدزاده با اشاره به اینکه ۶ مرکز کودکان دارای اختلال شنیداری در استان کرمان وجود دارد گفت: بیش از ۲۵۵ نفر از ناشنوایان در این مراکز (که از بدو تولد تا ۱۵ سالگی به آموزش ناشنوایان اشتغال دارد)، خدمت دریافت می‌کنند.

او با اشاره به خدمات بهزیستی و مراکز تحت نظارت بهزیستی در بحث ورزش ناشنوایان اظهار داشت: بسیاری از این قشر در قالب تیم‌های ورزشی مختلف از مدال آوران ملی و بین المللی استان هستند که همواره پرچم ورزش افراد دارای معلولیت را بالا نگه داشته اند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان همچنین از تربیت و اعزام ۲۰ مترجم ناشنوایان از ابتدای پارسال تاکنون به مراسم مختلف از جمله جلسات دادگاه، نمایشگاه‌ها، مراکز مشاوره، ورزشگاه‌ها و... برای کمک به افراد ناشنوایان خبر داد.

او همچنین از تعامل با صدا وسیما برای اختصاص برنامه‌هایی مخصوص ناشنوایان با حضور مترجم ناشنوایان خبر داد و افزود: بزودی از نرم افزار مخصوص زبان ناشنوایان که برای اولین بار در کشور باتلاش متخصصین بهزیستی کرمان تهیه شده رونمایی خواهد شد.

 انجم شعاع مدیرعامل کانون ناشنوایان استان کرمان نیز گفت: از مسئولین، خیرین و نیکوکاران، صنایع بزرگ و مادر استان تقاضا دارم در خصوص اشتغال، مسکن و ازدواج افراد دارای اختلال شنوایی برنامه ریزی و کمک کنند.

او افزود: افراد دارای معلولیت شنوایی بسیار متواضع و مظلوم هستند و متاسفانه معلولیت آن‌ها به لحاظ ظاهر سالم شان، به چشم نمی‌آید و همین باعث بروز عکس‌العمل‌های گوناگون و بعضا نادرست از سوی مردم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار