امدادرسانی به ۵ هزار و ۹۹۱ حادثه‌دیده در خراسان جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: نیمه نخست امسال ۵ هزار و ۹۹۱ حادثه‌دیده در ۶۶۱ مورد حادثه امدادرسانی شدند.

 

اکبری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به امدادرسانی به ۵ هزار و ۹۹۱ حادثه‌دیده در نیمه نخست امسال گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۲۱۶ نفر در حوادث جاده‌ای و ۲ هزار و ۹۱۴ نفر در خدمات مناسبتی بوده است.

او با بیان اینکه حوادث جاده‌ای با ۵۱۳ مورد بیشترین فراوانی را در این زمینه داشته است افزود: در حوادث جاده‌ای هزار و ۳۱۷ نفر مصدوم و ۷۵ نفر هم فوت شدند که عملیات رهاسازی آنها به وسیله نیروهای هلال احمر انجام شده است.

اکبری بیان کرد: همچنین از ابتدای امسال یک مورد آتش‌ سوزی، ۳ مورد حادثه غرق شدگی، یک مورد ریزش آوار،۱۶ مورد سیل و آبگرفتگی و ۱۹ مورد حادثه کوهستان امدادرسانی شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: نیروهای هلال احمر در عملیات‌های امداد و نجات از ناوگان ترابری و تجهیزات عملیاتی نیز بهره می‌گیرند که عمده آن شامل آمبولانس، خودروی نجات تیپ یک و ۲ ، خودروی کمک کار سبک و سنگین، خودروی ارتباطات، سیستم اطفای حریق، ست سبک و هیدرولیک نجات، ست کوهستان، ست غواصی و ست زنده‌یاب است.

او تصریح کرد: در حوادثی که ۶ ماه نخست امسال امدادرسانی شده است هزار و ۱۸۹ تیم عملیات، ۴۶ پرستار، ۳ هزار و ۱۰۴ نجاتگر و ۴ امدادگر نقش آفرینی کرده ‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.