پوتین: مسکو می‌خواهد آمریکای لاتین «قوی، مستقل و موفق» باشد

رئیس‌ جمهور روسیه تأکید کرد کشور‌های آمریکای لاتین همیشه برای استقلال تلاش کرده‌اند و مسکو می‌خواهد آمریکای لاتین «قوی، مستقل و موفق» باشد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه در مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی پارلمانی «روسیه – آمریکای لاتین» در مسکو سخنرانی کرد و گفت که مسکو می‌خواهد آمریکای لاتین «قوی، مستقل و موفق» باشد و مایل به حفظ و توسعه روابط با هر کشوری در منطقه است.

به گزارش راشاتودی، پوتین امروز (جمعه) گفت: روسیه مدت‌هاست که دیدگاه مشابهی در مورد مسائل بین‌المللی با بسیاری از کشور‌های منطقه دارد. کشورهای آمریکای لاتین همیشه برای استقلال تلاش کرده‌اند و تاریخ شما مملو از بارزترین نمونه‌های آن است.

رئیس جمهور روسیه افزود: «ملت‌های منطقه در حال حاضر به بازیگران مهمی در جهان چندقطبی در حال ظهور تبدیل شده‌اند و بر شکل‌گیری نظام روابط بین‌المللی جدید مبتنی بر برابری، عدالت، احترام به قوانین بین‌المللی و منافع مشروع یکدیگر» تأثیر می‌گذارند.»

به گفته پوتین «در این معماری جدید و چندمرکزی، کشور‌های آمریکای لاتین با پتانسیل عظیم اقتصادی و منابع انسانی و تمایلشان به دنبال کردن یک سیاست خارجی مستقل، یکی از نقش‌های پیشرو در جهان را ایفا خواهند کرد که شکی در آن نیست.»

رئیس‌ جمهور روسیه افزود: «روسیه به دنبال حفظ و توسعه روابط با همه کشور‌های آمریکای لاتین است و متعهد است که منطقه در تمام وحدت و تنوع خود قوی، مستقل و موفق بماند.»

این کنفرانس که از سوی سازمان زیرمجموعه پارلمان روسیه، «دومای ایالتی» سازماندهی شده است، بیش از ۲۰۰ شرکت کننده از جمله قانونگذاران کشور‌های آمریکای لاتین و کارائیب را گردهم می‌آورد. این برنامه تا دوشنبه ادامه دارد و میزگرد‌های متعددی در مورد طیف وسیعی از مسائل بین‌المللی از جمله ظهور جهان‌های متعدد و حفظ امنیت بین‌المللی در آن برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
آمریکای لاتین سرخپوستان نیاز به کمک و ارسال سلاح دارند تاآمریکا را زمین‌گیر و یا ازبین ببرند ولی اگر صنعتی شوند و روی پای خود بایستند رقیب ابرقدرتها می‌شوند و دیگر سلاح تاریخ گذشته نمی‌خرند و حتی ممکن است رقیب دلسوزانی مثل روسیه هم شوند چون قانون طبیعت یک رقیب برایت دارد امروز آمریکا نباشد یکی دیگه جایش را می‌گیرد تمام پیشرفت‌های بشر در رقابت بدست آمده است.
آخرین اخبار