بازدید بیش از ۴ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از بازدید بیش از ۴ میلیون نفر در استان در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال ۲۲۳ هزار و ۸۲۳ مسافر داخلی و ۳ هزار و ۷۰ گردشگر خارجی در مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری استان اسکان داشتند.

او افزود: همچنین در این مدت ۴ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۷۸۵ نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی بازدید کردند.

شاهوردی اظهار کرد: گردشگران خارجی بیشتر از کشور‌های فرانسه، آلمان، چین، افغانستان و سوئیس در استان حضور داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: ۶ اثر ثبت جهانی و هزار و ۲۰ اثر در فهرست میراث ملی داریم، اما استان ناشناخته‌ها هستیم، چون عموما مقصد گردشگری نیستیم.

او با بیان اینکه بیرجند به عنوان مرکز استان، بیشترین آثار ثبتی را با ۱۷۵ اثر دارد ادامه داد: فصل گردشگری خراسان جنوبی برای پاییز تدوین و برنامه‌ریزی شده که هدف اصلی فصل گردشگری معرفی قابلیت‌های حوزه گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی، اقتصادی و کشاورزی استان است.

شاهوردی گفت: خراسان جنوبی با داشتن ۶ اثر ثبت جهانی شامل باغ و عمارت اکبریه، بیابان لوت، قنات بلده فردوس، ژئوپارک طبس، روستای خراشاد (از حیث توبافی) و مجموعه چهار کاروانسرای چهل پایه، ده محمد، خان و سرایان که به تازگی در فهرست میراث جهانی ثبت شده است، نظر گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.