شرکت‌های دانش بنیان بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار گرفتند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از اختصاص هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار به شرکت‌های دانش بنیان استان خبر داد.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان خراسان جنوبی گفت: هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه به شرکت‌های دانش بنیان استان اختصاص یافت.

او افزود: از این مقدار ۴۱۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات سال ۱۴۰۱ و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات امسال اختصاص یافته است.

اشرفی اظهار کرد: انتظار ما این است که همین مبلغ نیز از طرف معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان استان اختصاص داده شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: پارسال ۴۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌های پارک علم و فناوری استان اختصاص یافت که از این مبلغ ۱۱۲ میلیارد آن تخصیص یافته است.

او بیان کرد: هفته‌های آینده شاهد حضور هیأتی از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به خراسان جنوبی با محوریت مباحث حوزه اقتصاد دانش بنیان خواهیم بود و پیش‌نویس تفاهم‌نامه استان با معاونت علمی و فناوری در حال آماده شدن است تا محور‌های حمایتی این معاونت از شرکت‌های دانش بنیان استان مشخص شود.

اشرفی با بیان اینکه ۵۰ شرکت دانش بنیان در خراسان جنوبی فعال است تصریح کرد: در تلاش هستیم که این شرکت‌ها افزایش پیدا کند چرا که توجه به اقتصاد دانش بنیان کلید حل مشکلات اقتصادی است.

مجیدی رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به فعالیت ۵۰ شرکت دانش بنیان با تولید بیش از ۵۰ محصول دانش بنیان در استان گفت: همچنین تعداد شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان ۱۸۶ شرکت است.

او افزود: اشتغال ایجاد شده از سوی شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان هزار و ۳۶ نفر است.

مجیدی از فروش ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریالی شرکت‌های دانش بنیان و فناور خراسان جنوبی در پارسال خبر داد و گفت: سرمایه صندوق پژوهش و فناوری استان نیز ۳۰ میلیارد ریال است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین زیربنای فیزیکی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز نوآوری استان ۳۳ هزار و ۸۴۵ مترمربع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار