بهره برداری از بیمارستان خوسف تا پایان سال

کار ساختمانی بیمارستان ۳۲ تخت خوابی خوسف به پایان رسیده است و با جذب نیروی انسانی تا پایان سال افتتاح می‌شود.

شریف زاده سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: ساخت بیمارستان ۳۲ تخت خوابی خوسف با مساحت ۳۲۵۰ متر مربع زیربنا از سال ۹۲ شروع شد و در سال ۹۳ اسکلت آماده و تحویل داده شد، اما تا سال ۹۷ به خاطر اینکه ردیف اعتباری برای آن پیش بینی نشده بود کار ساخت آن متوقف و از سال ۹۷ از سر گرفته شد.

او افزود: در قرارداد جدیدی که در سال ۹۷ بسته شد قرار شد تا طی ۲۴ ماه بحث ساختمانی بیمارستان به اتمام برسد، اما از آنجایی که شرکت طرف قرارداد در زمان مناسب به تعهداتش عمل نکرد کار ساختمان طولانی شد.

شریف‌زاده بیان کرد: در نهایت در سال ۱۴۰۰ این طرح با ردیف اعتباری که گرفت از پیشرفت ۴۵ درصدی به مرحله‌ای رسید که اکنون می‌توان گفت از لحاظ ساختمانی ۱۰۰ پیشرفت دارد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: برق ساختمان وصل شده و تجهیزات اورژانس به طور کامل در این بخش نصب شده است و آمادگی افتتاح بخش اورژانس را داریم

او عنوان کرد: در مورد بحث منابع انسانی وزارتخانه قرار بود تا در اردیبهشت امسال آزمون استخدامی برگزار شود، اما به دلایل مختلف این آزمون به تعویق افتاد و در نهایت ۲۸ ماه این آزمون برگزار می‌شود و طبق قولی که داده‌اند قرار است یک ماه بعد از برگزاری آزمون نتایج اعلام شود تا بتوانیم نیرو‌های جدید را گزینش و مصاحبه نهایی را انجام دهیم.

شریف زاده اظهار کرد: برای افتتاح کامل بیمارستان خصوص مجوز جذب ۵۲ نیروی جدید داریم که قرار است ۴۰ نیرو از طریق آزمون و ۱۲ نیروی دیگر از طریق جابجایی نیرو‌های سابقه‌دار از سایر شهرستان‌های استان به بیمارستان خوسف تامین شود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای شروع ساخت بیمارستان تاکنون ۶۳ میلیارد تومان هزینه شده است که ۳۰ میلیارد آن را طی یک سال گذشته هزینه کرده‌ایم و قالب این اعتبارات از سفر ریاست جمهوری به استان تامین شده است و با جذب نیرو‌های انسانی بیمارستان تا پایان سال افتتاح می‌شود.


افتتاح بیمارستان بشرویه لنگ ایجاد راه دسترسی

شریف‌زاده سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: کار ساخت بیمارستان بشرویه از سال ۹۱ شروع و این بیمارستان ۳۷۵۰ متر زیر بنا و ۳۲ تخت خواب دارد.


او افزود: کار ساختمانی بیمارستان تکمیل و تجهیزات مورد نیاز در بیمارستان مستقر شده است و تنها مشکل برای افتتاح آن راه دسترسی به این بیمارستان است.

شریف زاده بیان کرد: طی پیگیری‌های استاندار و معاون امور عمرانی ایشان از دستگاه‌های ذیربط قرار بر این شده است تا بحث راه دسترسی به این بیمارستان تا یک ماه آینده تعیین تکلیف شود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در مورد بحث تامین نیروی انسانی نیز قرار است بخشی از نیروی انسانی از بیمارستان قدیم این شهرستان جذب شود و ۲۲ نیرو هم نیز پارسال از طریق آزمون جذب و کار مصاحبه آن‌ها انجام شده است و برای استقرار آن‌ها در بیمارستان منتظر افتتاح شدن آن هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.