بانک مرکزی اروپا: شرایط اقتصادی در منطقه یورو ضعیف است

کریستین لاگارد اعلام کرد شرایط اقتصادی اروپا در ۳ ماهه سوم سال جاری میلادی ضعیف است.

اقتصاد جهان اکنون با چالش‌های متعددی رو به روست که باعث ایجاد شرایط عدم قطعیت شده است. با این حال، مقامات اقتصادی به دنبال اعمال سیاست‌هایی هستند که بتوانند شرایط را بار دیگر آرام کنند. 

به گزارش تله تریدر، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا امروز (دوشنبه) در سخنرانی در پارلمان اروپا اعلام کرد شاخص‌های اقتصادی جدید نشان دهنده شرایط ضعیف اقتصادی در منطقه یورو در ۳ ماه سوم سال جاری میلادی است. 

وی افزود: کاهش تقاضا برای صادرات کالا و خدمات و تحت تاثیر قرار گرفتن بازار از شرایط مالی سخت باعث کاهش رشد اقتصادی در منطقه یورو شده است. از جمله این موارد می‌توان به کاهش سرمایه گذاری کسب و کار و مسکونی اشاره کرد که باعث تضعیف حوزه خدمات می‌شود. 

لاگارد در ادامه خاطر نشان کرد: با این حال، انتظار می‌رود شتاب اقتصادی با افزایش هزینه‌های مصرف کننده و درآمد واقعی، شاهد رشد باشد. برآورد ما این است که تولید ناخالص داخلی در منطقه یورو در سال جاری میلادی به ۰.۷ درصد خواهد رسید. 

وی با اشاره به برآورد‌ها درباره افق اقتصادی اروپا در آینده، گفت: پیشبینی می‌شود رشد اقتصادی منطقه یورو در سال ۲۰۲۴ به یک درصد برسد. این میزان در سال ۲۰۲۵ به ۱.۵ درصد جهش خواهد کرد. با این وجود، تورم گرچه روند نزولی خواهد داشت، اما برای مدت طولانی همچنان بالا خواهد بود. 

لاگارد در این باره تاکید کرد: در سال ۲۰۲۴ تورم در منطقه یورو به ۳.۲ درصد خواهد رسید و این میزان در سال ۲۰۲۵ به ۲.۱ درصد کاهش خواهد یافت. 

رئیس بانک مرکزی اروپا درباره نرخ بهره نیز گفت: نرخ‌های بهره اکنون به سطوحی رسیده اند که اگر برای مدت طولانی و کافی حفظ شوند می‌تواند سهم قابل توجهی برای رسیدن به هدف گذاری ۲ درصدی ما داشته باشند. با این حال، بانک مرکزی اروپا همچنان در حال نظارت بر داده‌های آماری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار