ارسال بسته جدید حمایتی ۴۰۰ میلیون یورویی آلمان به اوکراین

بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان از ارسال یک بسته جدید حمایتی به ارزش ۴۰۰ میلیون یورو از سوی برلین به کی‌یف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تاس، وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با روزنامه بیلد پیش از نشست گروه تماس در پایگاه هوایی رامشتاین، گفت: آلمان بسته حمایتی جدیدی به اوکراین اختصاص خواهد داد که از جمله شامل مهماتی مانند گلوله‌های انفجاری قوی، خمپاره و راکت‌های ضد مین خواهد بود.

پیستوریوس با تاکید بر اینکه در حال حاضر اوکراین بیش از هر چیز به مهمات نیاز دارد، افزود: در این بسته حمایتی علاوه بر مهمات، سایر تجهیزات نظامی مانند خودرو‌های زرهی و سیستم‌های مین‌زدایی نیز گنجانده شده است.

وی یادآور شد: با توجه به در پیش داشتن فصل سرما، در این بسته حمایتی علاوه بر مهمات و تجهیزات نظامی، اقلامی مانند البسه و ژنراتور‌های تولیدکننده برق و گرما نیز در نظر گرفته شده است.

وزیر خارجه آلمان در پاسخ به پرسشی درخصوص ارائه احتمالی موشک‌های کروز دوربرد تاروس از سوی برلین به کی‌یف، تاکید کرد: دولت آلمان باید در مورد ارسال انواع تجهیزات خود به اوکراین همه جوانب اعم از جنبه‌های سیاسی، حقوقی، نظامی و فنی را در نظر بگیرد و این موضوع کار بسیار دشواری است.

پیستوریوس گفت: نکته بسیار مهمی که در خصوص ارسال موشک‌های کروز دوربرد تاروس به اوکراین نباید از آن غافل شد، پاسخ دادن به این پرسش است که آیا اصولاً می‌توان از این موشک‌ها بدون حضور نیرو‌های آلمانی چه به صورت حضور فیزیکی در میدان نبرد و چه از راه دور از آلمان، استفاده کرد یا خیر؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار