سفر غیرمنتظره وزیر خارجه ژاپن به اوکراین و وعده کمک امنیتی به کی‌یف

وزیر خارجه ژاپن در دیدار با رئیس جمهور اوکراین، بر آمادگی توکیو برای کمک به بازسازی اقتصاد کی‌یف و ارائه تضمین‌های امنیتی به این کشور تاکید کرد.

«یوشیماسا هایاشی» وزیر امور خارجه ژاپن که به کی‌یف سفر کرده، شامگاه شنبه با «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد، هایاشی و زلنسکی درباره آغاز گفتگو‌ها حول تضمین‌های امنیتی و همکاری دو کشور برای بازسازی اقتصاد اوکراین به توافق رسیدند.

گفتگوی ژاپن و اوکراین درباره تضمین‌های امنیتی برای کی‌یف پس از آن صورت می‌گیرد که اعضای گروه ۷ در ماه ژوئیه گفته بودند که مذاکرات در این زمینه را با اوکراین آغاز خواهند کرد.

وزارت خارجه ژاپن درباره سفر غیرمنتظره هایاشی به اوکراین توضیح داد که مدیران شرکت‌های ژاپنی او را همراهی کرده و از طرف بخش دولتی و خصوصی ژاپن برای بازسازی اقتصاد اوکراین تعهد دادند.

به نوشته رویترز، ژاپن در نظر دارد اوایل سال آینده میزبان نشستی در مورد بازسازی اقتصادی اوکراین باشد.

این وزارتخانه همچنین افزود که وزیر خارجه ژاپن در گفتگو با «دمیترو کولِبا» همتای اوکراینی خود بر حمایت قاطع توکیو از کی‌یف و فوریت پایان دادن به تهاجم روسیه با کمک جامعه بین‌المللی تاکید کرد.

دولت ژاپن در همراهی با کشور‌های غربی به بهانه عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، تاکنون تحریم‌های مختلفی را برای محدود کردن صادرات کالا‌های دارای کاربرد دوگانه به مسکو تصویب کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۱:۵۹ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
ژاپن بعدازاتفاقات هسته ای بعلت امپراطوری اداره شدن وابسته به ایالات متحده عمل کرده است.مثل عربستان.البته بورس بیشترکشورهاباپول دزدی ایالات متحده بهم ریخت.نمونه آن چهارشنبه سیاه انگلیس.وغیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
خاک تو سر ببشعورتون کاسه لیس های امریکا حقتون بود که امریکا اون بمبهای هسته ای را رو سرتون خالی کرد بیشعورها حالا شدین نوکر امریکا با دستورش میرین پیش یه مترسک روانی که حتی به مردم خودش هم رحم نکرد یه کمدین احمق که دست نشانده اروپا است وبرای اهداف اروپا وامریکا مردمش وکشور ابادشو به خرابه تبدیل کرد واخرش هم مثل بقیه مزدورهای امریکا یه روزی تاریخ مصرفش تموم میشه ودر نهایت میره تو زباله دانی تاریخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
فشار نخور عزیزم ژاپن الان مستقل هستش و جز بهترین اقتصادها قرار نیست به خاطر یک جنگ برای همیشه تو فقر زندگی کنن رابطه خوب با آمریکا یعنی خوشبختی ملت(البته در صورتی که نه ما مستعمره شویم نه آنها مستعمره ما)
آخرین اخبار