استاندار تهران:

نقش تعاونی‌ها در اقتصاد کشور باید افزایش پیدا کند

استاندار تهران گفت: اگر اقتصاد بخواهد،اقتصاد متعادل، عدالت محور، توسعه محور و قابل گسترش باشد، بایستی ظرفیت بخش تعاون افزایش یابد.

علیرضا فخاری، استاندار تهران در مراسم تقدیر از تعاونی‌های برتر استان با اشاره به نقش تعاونی‌ها گفت: به بهانه جشن امروز، شرایطی فراهم شد تا از تعاونی‌های برتر تجلیل به عمل آوریم.

وی ادامه داد: اقتصاد ما سه محور اساسی دارد که مداخلات دولت، بخش خصوصی و تعاونی‌ها آن را هدایت و راهبری می‌کند؛ در این راستا دلایل سهم اندک تعاونی‌ها در اقتصاد کشور باید مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار تهران با بیان اینکه شورای هماهنگی تعاونی‌های استان باید شکل بگیرد تا مرکزیتی برای تبادل و تعادل بخشی فعالیت‌های تعاونی‌ها باشد، افزود: امروز با ظرفیت‌های جدیدی مواجه هستیم که دولت سیزدهم برای حضور فعال‌تر جریان تعاونی‌ها فراهم کرده و باید کار جهشی و حرکت بزرگ را در دستور کار داشته باشیم.

فخاری سپس گفت: اگر قرار است به سهم ۲۵ درصدی مشارکت تعاونی‌ها در اقتصاد کشور بر طبق تاکیدات مقام معظم رهبری برسیم، باید برآورد کنیم که ظرفیت لازم زیرساخت‌ها برای رسیدن به این امر فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد بخواهد، اقتصاد متعادل، عدالت محور، توسعه محور و قابل گسترش به ظرفیت‌های مردم پایه باشد بایستی ظرفیت بخش تعاون افزایش یابد؛ اصولا توزیع عادلانه ثروت در سطح زمانی صورت می‌پذیرد که جایگاه مردمی تعاونی‌ها محقق شود.

استاندار تهران با بیان اینکه حضور ۱۱۰ هزار واحد تعاونی در کشور و ۱۲ هزار واحد در استان کافی نیست، تاکید کرد: تحقق فعالیت تعاونی‌ها بر طبق آیه"تعاونوا علی البر و التقوی" منوط به عامل نیکوکاری است، چراکه توجه به دیگران تولید و توزیع عادلانه ثروت را در پیش دارد و باید نگاهمان به دوردست‌ها باشد تا با مطالعات عمیق سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور ارتقا یابد.

فخاری در ادامه اظهار کرد: رسیدن به اخلاقیات در حوزه تعاون شرط اول است تا برای جامعه هدف اطمینان بخش باشیم و شرایط و موقعیت تعاونی‌ها را برای ایجاد فرصت‌های اقتصادی جدید فراهم کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار