کاهش رغبت خرید سهام در تالار بورس آذربایجان غربی

مدیر بورس آذربایجان غربی گفت: ۳۸ درصد از کل معاملات بورس استان مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است.

مدیر تالار بورس منطقه ای آذربایجان غربی می گوید: در هفته ای گذشت تعداد ۵۱ میلیون و ۳۴۱ هزار و  ۶۰۸ برگ از اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش افزون بر  ۳۷۸ میلیارد ریال در تالار منطقه‌ای بورس ارومیه مورد معامله قرار گرفت، که ۳۸ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است. 

وحید جوادی اظهار کرد: در طول هفته گذشته در تالار ارومیه ۹ کارگزار از ۱۲ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۸۷ شرکت را معامله کردند که تالار اختصاصی شرکت کارگزاری سرمایه و دانش بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۳۹ درصد به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: همچنین در این هفته سهام شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با ۵/۱۲ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات تالار منطقه‌ای ارومیه قرار داشته است.

مدیر تالار بورس منطقه ای آذربایجان غربی  از کاهش شاخص هایبورسی و فرابورسی در تالار بورس استان نیز خبر داد و افزود: شاخص کل بازار بورس با ۲۴ هزار و ۲۳۴ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۲ میلیون ۱۲۶ هزار و ۷۴۱ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۳۶۰ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۶ هزار و ۴۱۷ واحد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.