داد و ستد ۷۹۴ میلیارد ريال سهم در بورس آذربایجان غربی

مدیر بورس آذربایجان غربی گفت: هفته گذشته به ارزش بیش از ۷۹۴ میلیارد ريال سهم در تالار بورس استان معامله شد.

مدیر بورس منطقه ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در هفته ای که گذشت به تعداد ۷۶میلیون و ۲۱۸ هزار و ۱۴ برگ اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش افزون بر ۷۹۴ میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال در تالار منطقه‌ای ارومیه مورد معامله قرار گرفت، که ۳۹ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است. 

وحید جوادی ادامه داد: در طول هفته گذشته در تالار بورس ارومیه ۱۲ کارگزار از ۱۵ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۱۵۱ شرکت را معامله کردند که تالار اختصاصی شرکت کارگزاری سرمایه و دانش بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۳۶ درصد به خود اختصاص داد. همچنین در این هفته سهام شرکت پتروشیمی پردیس با ۲۳ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات تالار منطقه‌ای ارومیه قرار داشته است.

این مدیر بورسی از کاهش شاخص های بورسی در تالار بورس استان نیز خبر داد و افزود:  شاخص کل بازار بورس با ۲۰ هزار و ۴۸۳ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۲ میلیون و ۱۵۳  هزار و ۴۱۰ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۳۷۶ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۷ هزار و ۶۲۱ واحد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.