ماه گذشته؛

شاخص بورس آذربایجان غربی ۱۹۰ هزار واحد کاهش یافت

مدیر تالار بور ساتان گفت: در یک ماه گذشته افزون بر ۱۹۰ هزار واحد شاخص بورس استان کاهش یافت.

مدیر تالار بورس آذربایجان غربی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در تیر ماه ۱۴۰۲ تعداد نزدیک به  ۳۴۹ میلیون برگ اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش بیش از ۲ هزار و ۵۹۵ میلیارد و ۷۰۴ میلیون ریال در تالار منطقه‌ای ارومیه مورد معامله قرار گرفت، که ۴۵ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش سهام بوده است.

وحید جوادی می گوید: در این ماه در تالار ارومیه ۱۲ کارگزار از ۱۵ ایستگاه معاملاتی، اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهام و حق تقدم بیش از ۳۶۸ شرکت بورسی و فرابورسی را معامله کردند. که نمایندگی شرکت کارگزاری توسعه سهند با بیش از ۶۱۱ میلیارد ریال معامله در تیر ماه توانست ۵/۲۳ درصد از کل ارزش معاملات را بدست آورده و از سایر کارگزاران پیشی بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین در تیر ماه سهام شرکت پتروشیمی پردیس با بیش از ۱۸۱ میلیارد ریال معامله، ۷ درصد ارزش کل معاملات تالار ارومیه را به خود اختصاص داد.

مدیر تالار بورس آذربایجان غربی اظهار کرد: شاخص کل بازار بورس با ۱۹۰ هزار و ۷۶۰ واحد کاهش در مقایسه با پایان خرداد ماه گذشته به زیر دو میلیون  واحد رسید و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با یک هزار و ۶۴۷ واحد کاهش در رقم ۲۶  هزار و ۳۵۰ واحد توقف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.