داد و ستد بیش از ۲۲۸ میلیارد سهام در بورس آذربایجان غربی

مدیر بورس منطقه ای آذربایجان غربی گفت: حجم معاملات بورس استان به بیش از ۲۲۸ میلیارد ريال رسید.

مدیر بورس منطقه ای آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در آخرین هفته مرداد ماه منتهی به تعداد ۳۰ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶ برگ از اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش بیش از  ۲۲۸ میلیارد ریال در تالار منطقه‌ای بورس ارومیه مورد معامله قرار گرفت، که ۳۴ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است. 

وحید جوادی از کاهش محسوس ارزش معاملات و تعداد سهام در هفته گذشته نسبت به سومین هفته مرداد ماه خبر داد و گفت: در این مدت سهام ۵۲ درصد و ارزش سهام نیز ۴۳ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در طول هفته گذشته در تالار ارومیه ۱۱ کارگزار از ۱۲ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۱۵۰ شرکت را معامله کردند که نمایندگی شرکت کارگزاری توسعه سهند بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۴۴ درصد به خود اختصاص داد و اوراق اسناد خزانه اسلامی با ۲۲ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات تالار منطقه‌ای ارومیه قرار داشت.

مدیر بورس منطقه ای آذربایجان غربی می گوید: شاخص کل بازار بورس هم با ۲۷ هزار و ۴ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم یک میلیون و    ۹۴۶ هزار و ۵۹۳ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۴۵۲ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۴ هزار و ۹۶۸ واحد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.