افزایش ۳۳ درصدی میزان جوجه ریزی در استان اصفهان

میزان جوجه‌ریزی در استان اصفهان به بیش از هشت میلیون قطعه جوجه در ماه رسیده که در مقایسه با سال گذشته، ۳۳ درصد بیشتر شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:  میزان جوجه‌ریزی در استان به بیش از هشت میلیون قطعه جوجه در ماه رسیده که در مقایسه با سال گذشته، ۳۳ درصد بیشتر شده است.


حسین ایراندوست با بیان اینکه هزار و ۴۵۰ مرغداریِ گوشتیِ فعال در استان در زمینه پرورش و عرضه مرغِ گوشتیِ زنده فعالیت می‌کنند، گفت: در اوضاع فعلی، ۱۷ کشتارگاه مرغ در استان، هر روز، بیش از ۷۰۰ تن مرغِ زنده را کشتار و به بازار عرضه می‌کنند و بیش از هزار و ۸۵۰ واحد مرغ فروشی در استان هم مسئولیتِ خرید و توزیع گوشتِ مرغ را بر عهده دارند.


او با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی استان، مسئولیت نظارت بهداشتی بر تمام این واحد‌های تولید و عرضه گوشت مرغ را بر عهده دارد، گفت: مسئولیت نظارت بر قیمت‌ها را هم بازرسان سازمان جهاد کشاورزی استان و بازرسان اتاق اصناف بر عهده دارند.


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: مردم می‌توانند انتقادات، پیشنهاد‌ها و شکایات خود را با سامانه ۱۲۴ در میان بگذارند.


 ایراندوست با اشاره به اینکه در حال حاضر، به دلیل افزایش جوجه ریزی در ماه‌های گذشته، در کل کشور خصوصا استان اصفهان، عرضه بر تقاضا پیشی گرفته است، گفت: برای حمایت از واحد‌های تولیدی، شرکت پشتیبانی امور دام، بخشی از مرغ مازاد را خریداری و ذخیره می‌کند و بخشی را هم بخش خصوصی، به استان‌های دیگر ارسال می‌کند.


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده است، هیچ نگرانی‌ای برای تامین و عرضه نهاده‌های دامی، تولید گوشت، مرغ، شیر و تخم مرغ در آینده وجود ندارد.


او گفت: از زمان تغییر نرخ ارز تاکنون، بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان وام خرید نهاده‌ها در اختیار واحد‌های دام و طیور استان قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.