خوزستان/

افزايش جوجه‌ريزي در گروي اصلاح روند توزيع نهاده‌ها

عضو هيات مديره اتحاديه سراسري مرغ گوشتي ايران گفت: با اصلاح روند توزيع نهاده‌هاي مرغداري‌ها همچون سويا و ذرت، ميزان جوجه‌ريزي در واحدهاي مرغداري افزايش خواهد يافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،محمدحسين زماني‌راد در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهاركرد: دولت بايد بر روند توزيع نهاده‌ها نظارت كند و نهاده‌ها را به تشكل‌هاي مرغداران تحويل دهد.

وي افزود: در خردادماه امسال به علت عدم توزيع سويا، جوجه‌ريزي با كاهش قابل ملاحظه‌اي رو به رو شد كه پس از پيگيري‌هاي بسيار با همكاري استانداري و سازمان صنعت و تجارت استان براي خريد سويا، جوجه‌ريزي در تيرماه حدود 50 درصد افزايش يافت.

زماني‌راد تصريح‌كرد: استان خوزستان براي جوجه‌ريزي 3 تا 5/3 ميليون قطعه‌اي در ماه و توليد 84 هزار تن مرغ گوشتي، نياز به 5 هزار تن سويا و 15 هزار تن ذرت دارد كه جمعا معادل 20 هزار تن در ماه نياز به نهاده‌هاي مرغداري در استان وجود دارد.

عضو هيات‌مديره اتحاديه سراسري مرغ گوشتي ايران عنوان‌كرد: دولت و سازمان‌هاي تابعه بايد نهاده‌هاي توليد را به ميزان نياز براي توليدكنندگان تامين و يا از طريق تشكل‌هاي استاني در همه ايام سال بر چرخه عرضه و توزيع نهاده‌ها نظارت كنند.

وي ادامه‌داد: در حال حاضر ماهانه 3 تا 5/3 ميليون قطعه جوجه‌ در استان توليد مي‌شود كه در صورت استفاده از تمام ظرفيت‌هاي موجود و در حال ساخت، تعداد جوجه‌ريزي به 5/4 تا 5 ميليون قطعه در ماه خواهد رسيد.

عضو هيات مديره اتحاديه سراسري مرغ گوشتي ايران افزود: هم‌اكنون حدود 300 واحد مرغداري گوشتي در استان در حال ساخت يا در حال توسعه ظرفيت هستند كه در صورت افزوده شدن اين واحدها، توليد 30 درصد افزايش خواهد يافت.

زماني‌راد بيان‌كرد: انتظار داريم دولت و دستگاه‌هاي مربوطه براي حفظ تعادل قيمت‌ها، اقدام به خريد مرغ توليدي مازاد از توليدكنندگان با قيمت تمام شده كارشناسي كند تا در زمان افزايش تقاضاي بازار مصرف و كاهش توليد، تعادل بازار حفظ شود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.