بسیج شدن ناوگان اتوبوسی خراسان جنوبی برای کاهش معطلی زوار اربعین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار زائر از مرز مهران به استان بازگشته اند و تلاش داریم زائران با کمترین معطلی مواجه شوند.

جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با استفاده از توان ناوگان حمل و نقل مسافربری عمومی استان بازگشت زوار اربعین از مرز‌ها در حال انجام است که در این خصوص تا دیروز ۱۷۱ سفر از سوی ناوگان مسافری اتوبوسی برای بازگشت زائران از مرز مهران به شهرستان‌های خراسان جنوبی انجام شده و ۵ هزار و ۸۱۸ زائر به استان بازگشته اند.

او افزود: برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی (ع) در مسیر بازگشت به استان، همه توان و ظرفیت خود را به کار گرفته ایم تا زائران با کمترین معطلی جابه جا شوند.

جلال زاده عنوان کرد: ردیابی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای با استفاده از سامانه‌های هوشمند نظارتی از جمله سامانه داپ و سپهتن فراهم شده است و موقعیت ناوگان از زمان حرکت از مبدأ سفر تا رسیدن به پایانه‌های مرزی به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: جابجایی زائران اربعین حسینی تا بازگشت آخرین گروه از سوی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه دارد.

او ادامه داد: همچنین کارشناسان اداره‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایانه‌های مسافری و مبادی ورودی و خروجی استان بر روند جابه‌جایی زائران حسینی نظارت داشته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ارجاع داده شده است.

جلال زاده گفت: زائران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گرانفروشی مراتب را به همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مستقر در پایانه مرزی و همچنین از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان منعکس کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.