مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد؛

ثبت نام ۸۸ درصد دانش آموزان در مدارس/ کتاب‌ها از ۱۸ شهریور توزیع می‌شود

موسوی نژاد گفت: تاکنون ۸۸ درصد دانش آموزان استان در مدارس ثبت نام کرده اند و توزیع کتب درسی از ۱۸ شهریور آغاز می‌شود.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در برنامه میز خبر صدا و سیمای استان گفت: تا دیروز ۸۲ درصد کلاس اولی‌ها، ۹۴ درصد کلاس دومی‌ها، ۹۶.۲ درصد کلاس سومی‌ها، ۹۵.۹ درصد چهارمی‌ها، ۹۷ کلاس پنجمی و ششمی ها، ۹۰ درصد کلاس هفتمی‌ها، ۸۴ درصد کلاس هشتمی‌ها، بیش از ۸۰ درصد کلاس نهمی‌ها، ۵۱ درصد دهمی‌ها، ۹۴  درصد یازدهمی‌ها و ۹۲ درصد کلاس دوازدهمی‌ها در مدارس نام نویسی کرده اند که به طور کل می‌توان گفت ۸۸ درصد دانش آموزان ثبت نام خود را نهایی کرده اند.

او افزود: در سال تحصیلی جدید از ۵۵ واحد آموزشی جدید بهره‌برداری می‌شود و همچنین در مورد مدارس شبانه روزی نیز با افزایش ۷ برابری سرانه فضایی مدارس شبانه روزی ۱۱ هزار دانش آموز خوابگاهی در ۱۵۰ مدرسه شبانه روزی تحصیل می‌کنند.

موسوی نژاد بیان کرد: امسال در طرح شهید سلیمانی اقداماتی مثل ساخت و ساز فضای ورزشی و تغییرات  ۶ سالن ورزشی در دستور کار است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین ۷ زمین فوتبال ساحلی، طراحی ۲۱ زمین چمن مصنوعی، ۷ زمین کفپوش ورزشی و کلاس‌های درسی تربیت بدنی در سال تحصیلی جدید  به فضای آموزشی استان اضافه می‌شود.

او عنوان کرد:  زیباسازی  ۴۰۰ مدرسه در  استان برای سال تحصیلی جدید  در حال انجام است و تابستان  امسال ۴۵۰ معلم و دانشجو معلم در قالب ۷۵ هزار ساعت نذر آموزش و پرورش در کلاس‌های آموزش ابتدایی برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان شرکت و فعالیت کردند.

افزایش ۹ تا ۴۰ درصدی شهریه مدارس غیرانتفاعی

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: شهریه مدارس غیرانتفاعی امسال از ۹ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است که به صورت میانگین می‌توان گفت شهریه مدارس غیردولتی  با افزایش ۲۵ درصدی رو به رو بوده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: شهریه مدارس ابتدایی از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان، شهریه مدارس متوسطه اول از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و شهریه مدارس متوسطه دوم از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

موسوی نژاد بیان کرد: در مورد مدارس هیئت امنایی نیز کلیه آموزگاران پایه اولی جذبی هستند و  هر معلمی که در مدارس است طبق قانون ۱۲ ساعت از زمان کاری را خودش انتخاب می‌کند که در کدام مدرسه باشد و در مورد ۱۲ ساعت بعدی، اداره تصمیم می‌گیرد؛  بنابراین این تصور که معلم‌های بهتری در مدارس خاصی هستند اشتباه است و از نظر ما بهترین مدرسه برای هر دانش آموز نزدیک‌ترین مدرسه به او است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: از والدین می‌خواهیم تا دانش آموزان را در نزدیک‌ترین مدرسه به محل زندگی خود ثبت نام کنند و حتی می‌توان گفت عمده فضا‌های آموزشی در شمال شهر تازه ساز و با امکانات بیشتری هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.