بیش از ۲۷۸ هزار زائر خراسان رضوی به زیارت اربعین رفتند

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: بنا بر آمار ثبتی در سامانه سماح، ۲۷۸ هزار و ۱۷ نفر از این استان با نامنویسی در این سامانه، به مناسبت اربعین حسینی، راهی زیارت عتبات عالیات شدند.

جواد شاد با بیان اینکه ۱۷۱ هزار و ۷۵۹ نفر از این زائران زن و بقیه مرد بوده اند، گفت: از این شمار، حدود ۲۰۸ هزار و ۵۵ نفر از شهر مشهد و بقیه از ۳۳ شهرستان دیگر استان راهی این سفر معنوی شدند.

وی ادامه داد: از مجموع متقاضیان زیارت اربعین ۹۶.۶ درصد، معادل ۲۶۸ هزار و ۶۲۰ نفر متقاضی سفر زمینی و ۹ هزار و ۳۹۷ نفر متقاضی سفر هوایی به کشور عراق بوده اند.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارش سامانه سماح، بیش از ۷۶ درصد زائران خراسان رضوی معادل ۲۱۲ هزار و چهار نفر از طریق پایانه مرزی مهران، ۲۱ هزار و ۵۱۹ نفر از پایانه مرزی خسروی، ۱۵ هزار و ۴۱۱ نفر از طریق پایانه مرزی شلمچه و هشت هزار و ۳۶۴ نفر از مسیر پایانه مرزی چزابه، هزار و ۳۸۸ نفر از طریق پایانه مرزی باشماق و ۹۴۷ نفر نیز از پایانه مرزی تمرچین راهی کشور همسایه شده اند و مسیر خروج هشت هزار و ۹۹۳ نفر نیز مشخص نشده است.

شاد با بیان اینکه جاماندگان زیارت اربعین همچنان برای زیارت عتبات عالیات کشور عراق به حج و زیارت مراجعه می‌کنند، با توجه به تقاضای زیاد هم استانی‌ها برای زیارت مقابر امامان معصوم (ع) در کشور عراق، درخواست متقاضیان تا ۲۰ شهریور جاری از طریق سامانه سماح تمدید شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.