رئیس جمهور در دارالتقریب:

عاشورا رمز بقای دین است/ زنده ماندن عاشورا با وجود سانسور‌های دشمنان

حجت الاسلام رئیسی گفت: از اربعین درس می‌گیریم که راه درست را بشناسیم و رمز بقای دین ما عاشورای امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در جمع مردم شهرستان دارالتقریب و مرزی درمیان گفت: اربعین حسینی یادآور ظلم ظالمان، هتک حرمت به اهل بیت (ع) و زنده نگه داشتن یاد امام حسین (ع) است.

او افزود: اربعین ۲ صفحه دارد که یکی از آن‌ها صفحه‌ای تاریک از جهل و ظلم است که در آن گوشواره از گوش کودک کشیدن و بی احترامی به سر امام حسین (ع) قرار دارد و صفحه دیگری از آن نورانی و دربردارنده ایمان و اخلاص و بصیرت است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه کار امام حسین (ع) کاری خدایی بود، اظهار کرد: در تابلوی زیبای عاشورا، امام حسین (ع) خود را راضی به رضای خدا می‌داند.

رئیس جمهور تصریح کرد: درسی که از اربعین می‌گیریم این است که راه را از چاه بشناسیم و بدانیم که در هر زمینه چگونه قدم برداریم و چه عملی را در چه زمانی انجام دهیم.

او با اشاره به اینکه عاشورا رمز بقای دین است، بیان کرد: طبق فرمایش امام خمینی (ره)، محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است و هر چه داریم از قیام امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام رئیسی امام حسین (ع) را مظهر وحدت عنوان کرد و ادامه داد: امنیتی که امروز داریم به برکت حضور مردم در صحنه های مختلف است که قدرت آفریده است.

رئیس جمهو بیان کرد: طبق صحبت شهید سلیمانی، ما ملت امام حسین هستیم و افتخار ما این است که با امام حسین (ع) هستیم و دشمن نمی تواند متعرض ما شود زیرا مردمی داریم که در همه جا حضور دارند.


بیشتر بخوانید


او گفت: خون شهدا امتداد خون شهدای کربلا است و باید بدانیم که علی رغم سانسورهای دشمنان، قیام عاشورا همچنان زنده است و زنده خواهد ماند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی ایران را حرم می دانست و ما هم این را قبول داریم گفت: آنچه رهبری امروز به آن توجه دارند تقویت ایمان و امید در کشور است که قبلا در بین مردم بوده و ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از موارد مهم در کشور، تبدیل تهدیدها به فرصت است، اظهار کرد: رهبری فرموده اند که نباید خسته شویم و نباید توقف کنیم و همواره باید با اعتقاد به خداوند و اولیای او، حرکت خود را شتاب دهیم.

او گفت: اگر قبلا اقداماتی که هم اکنون در حال انجام است صورت می گرفت، هم هزینه کمتری داشت و هم منفعت آن بیشتر بود اما اکنون نیز دیر نیست و می توانیم مشکلات را رفع کنیم.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه برای رفع نیازهای مردم در حال انجام اقدامات مختلفی هستیم، گفت: باید برای اشتغال فعالیت کنیم و برای کارخانه قند قهستان، تجهیزات فراهم شده و باید برای مواد اولیه آن نیز پیگیر باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه همه باید بر ولایت مداری پافشاری داشته باشیم، گفت: امیدواریم با استعانت از پروردگار و یاری طلبیدن از امام حسین (ع)، امورات خود را به بهترین شیوه انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.