خدمات رسانی ۱۷ سایت مخابراتی در دهه آخر صفر به زائران حرم رضوی

مدیرکل ارتباطات و فناوری خراسان رضوی گفت: ۱۷ سایت مخابراتی ثابت و سیار به زائران حرم مطهر رضوی در دهه آخر ماه صفر خدمات مخابراتی می‌دهد.

 علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری خراسان رضوی گفت : ۱۳ سایت مخابراتی ثابت و چهار سایت مخابراتی سیار در صحن های مختلف و مسیر‌های اصلی منتهی به حرم مطهر رضوی نصب و مستقر شده است که زائران حتی در ساعات اوج ازدحام نیز با مشکل ارتباط مخابراتی رو به رو نشوند.

او با بیان اینکه در سال‌های اخیر زیرساخت‌های ارتباطی حرم مطهر رضوی با هدف خدمت‌رسانی به خیل عظیم زائران و مجاوران ارتقا یافته است  افزود: با راه اندازی این سایت‌های مخابراتی، زائران می‌توانند در شلوغ‌ترین ساعات به راحتی ارتباط تلفنی، اینترنتی و حتی تصویری داشته باشند و در واقع این سایت‌ها در لحظه می‌توانند به بیش از سه میلیون نفر خدمات دهند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی با اشاره به افزایش چشمگیر حضور زائران در حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در ایام پایانی ماه صفر گفت: برای این مناسبت‌های خاص همچون لحظه تحویل سال و ۲۸ صفر، سایت‌های بی تی اس سیار، اضافه می‌شود تا ظرفیت موجود را تا ۲ برابر افزایش دهد.

دلگیر افزود: پیش از این ۳۵ سایت مخابراتی اطراف حرم رضوی خدمات ارتباطی به زائران می‌دادند که این موضوع در روز‌های خاص سال موجب اختلال در سیستم مخابراتی می‌شد.

او گفت نصب و راه اندازی هر سایت ثابت حدود ۴۰ میلیارد ریال هزینه به همراه دارد که با توجه به نگاه مثبت دولت، اعتبار زیرساخت‌های آن تامین شد.

بنا بر پیش بینی‌ها و آمار رسمی سال‌های گذشته، کلانشهر مشهد در روز‌های پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا (ع)، میزبان حدود هشت میلیون زائران خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار