فرش قرمز خراسان جنوبی برای گردشگران فصل هزار رنگ

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از تهیه فصل گردشگری استان خبر داد.

 شاهوردی در برنامه زنده گفتمان هفته صدا وسیمای استان با اشاره به دارا بودن ۵ اثر ثبت جهانی و هزار و ۹ اثر تاریخی جزو استان‌های سرآمد کشور است گفت: با فصل گردشگری ظرفیت‌های استان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به کشور شناسانده می‌شود. 

وی افزود: فصل پاییز را به عنوان نخستین فصل گردشگری استان انتخاب کردیم و تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا بتوانیم تمام اتفاقات و رویداد‌ها را در این فصل ساماندهی و باعث جذب گردشگر شویم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: فصل گردشگری شامل سه ماه است و سعی بر آن است که یک سری رویداد‌ها چه در سطح استانی و ملی در این فصل برگزار کنیم.

شاهوردی گفت: جشنواره‌های زرشک، زعفران، نرگس، عشایری و هفته فرهنگی می‌تواند از رویداد‌هایی باشد که در این فصل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فصل گردشگری می‌تواند یک نمونه موفق در کشور باشد و در اقتصاد استان و در حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی تأثیرگذار باشد افزود: سند فصل گردشگری خراسان جنوبی با همکاری اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آماده شده است و به زودی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی هستیم تا با توان بخش دولتی در کنار بخش خصوصی ظرفیت‌های استان بیش از گذشته معرفی شود. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: در حوزه گردشگری معادن و کشاورزی در کشور جزو استان‌های منحصر به فرد هستیم. 

شاهوردی افزود: در حوزه اعتباری در سفر اول هیئت دولت از ۶۰ میلیارد تومان به میراث فرهنگی تاکنون ۳۷ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است. 

وی گفت: در حوزه اعتبار ملی و استانی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبارات در راستای تامین زیر ساخت‌های گردشگری، آموزش صنایع دستی ومرمت تاریخی هزینه شده است

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: در این مدت همچنین ۹۴ موافقت اصولی صادر کردیم که ۲۲ تا از این موافقت‌ها به بهره برداری رسیده است. 

شاهوردی افزود: همچنین در این مدت ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم. 

وی به ثبت ۴۷ اثر ثبت منقول و ناملموس آثار ملی اشاره کرد و افزود: منتظر برگزاری جلسه یونسکو برای دو پرونده ثبت آثار جهانی شامل ۳ کاروانسرا در طبس و یک کاروانسرا در سرایان هستیم. 

 مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی همچنین با اشاره به اینکه در حوزه آسباد‌ها در کشور سرآمد هستیم گفت: پرونده آسباد‌ها نیز انجام شده و منتظر ارزیابان هستیم. 

وی همچنین به تکمیل پرونده برای باغ رحیم آباد و قنات شاهیک اشاره کرد. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: همچنین در دو سال اخیر ۱۸ پروانه مجوز کیفیت تاسیسات گردشگری صادر شده است. 

شاهوردی همچنین از آموزش ۳ هزار نفر در حوزه صنایع دستی اشاره کرد وافزود: در نمایشگاه‌ها نیز ۳۵۰صنعتگر در ۵۰ نمایشگاه حضور داشتند. 

وی با اشاره به اینکه در این مدت همچنین ۱۰ میلیارد تومان برای بازارچه‌های صنایع دستی ارائه دادند که اگر ابلاغ شود برای مناطق محروم بازارچه احداث می‌کنیم گفت: در سال گذشته همچنین حدود ۷۸۰ اشتغال در حوزه صنایع دستی ایجاد شد و سومین دشتگاه اشتغالزا در این استان بودیم. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود:. بیش از ۹ بازارچه در شهرستان‌ها در حال احداث و ساخت داریم.

شاهوردی همچنین به تبدیل وضعیت ۱۸ نفر ایثارگر در آینده نزدیک در این اداره کل خبر داد و افزود: امیدواریم این تعداد در استخدامی جدید جذب شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.