گذر از روزهای گرم تابستان با پایداری شبکه توزیع برق

با ایجاد نیروگاه جدید و همراهی مردم ، ناترازی تولید و مصرف برق در خراسان جنوبی به حداقل رسیده و شبکه پایدارتر شده است.

دادگر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در برنامه زنده دروازه دولت صدا و سیمای استان گفت: در مدت دوساله فعالیت دولت سیزدهم در حوزه برق استان فعالیت‌های موثر زیادی انجام شد که تامین برق ۲۴ هزار متقاضی جدید با اجرای ۳۰۶ کیلومتر شبکه اتصال و نصب ۲۳۵ پست تامین برق از این اقدامات بود.

او افزود: همچنین هم اکنون ۹۹/۹ درصد خانوار‌های روستایی در استان برق دار شده اند و درصد باقی مانده مربوط به روستا‌هایی است که یا تعداد خانوار آن‌ها بسیار پایین است و یا فصلی اند که در تلاش برای اجرای شبکه برق در این مناطق نیز هستیم و اخیرا ۱۵ روستای زیر ۱۰ خانوار با اجرای ۱۵ پست و بهره مندی ۱۲۵ خانوار برق رسانی شدند.

دادگر بیان کرد: در طرح بهارستان نیز برای ۴۸۰ روستا اقداماتی از جمله رفع فرسودگی شبکه برق، رفع نواقص، رفع افت فشار و اقدامات این چنینی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در مدت دوساله در طرح نهضت ملی مسکن نیز در تمام شهرستان‌های پیشرو در این طرح اقدامات برق رسانی انجام شد که ۴۴ کیلومتر شبکه با ۳۸ پست در این شهرستان‌ها انجام و تاکید بر رضایت هم استانی‌ها با ایجاد زیرساخت‌های برقی است.

او عنوان کرد: همچنین هزار و ۶۵۰ سامانه خورشیدی قابل حمل با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به خانواده‌های عشایری تحویل دادیم که ۹۰ درصد مبلغ آن به صورت بلاعوض از محل شرکت توانیر تامین شده است.

دادگر اظهار کرد: در طرح تعویض چراغ‌های قدیمی و پر مصرف نیز ۱۳ هزار و ۲۰۰ چراغ با اعتبار ۲۰۷ میلیارد تومان انجام شد و چراغ‌های کم مصرف جایگزین شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر نیز ۱۶۲ نیروگاه خورشیدی بر پشت بام خانه مشترکین با طرفیت ۱.۳ دهم مگاوات نصب شده است که درآمد کلی حاصله برای مشترکین از این طریق ۵۰ میلیارد تومان بوده و توسط شرکت برق پرداخت شده است.

بهره مندی بیش از ۱۰ هزار خانوار از طرح های برق رسانی در هفته دولت

دادگر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در هفته دولت امسال ۸۹ طرح برق رسانی در شهر‌ها و روستا‌ها با اعتبار بالغ بر ۱۱۳ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: برای این طرح‌ها ۷۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف و ۱۸۰ دستگاه تبدیل انجام شد.

دادگر بیان کرد: در این هفته نیز بیش از ۵۰ کیلومتر شبکه سیمی نیز به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان عنوان کرد: به طور کلی بیش از ۱۰ هزار خانوار از مزایای طرح‌های افتتاحی هفته دولت بهره مند می‌شوند.

برچسب ها: برق ، پایدار ، برق رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.