آب سد طالقان بزودی به مهرگان می‌رسد

استاندار قزوین از بهره برداری آب سد طالقان در مهرگان خبر داد و گفت: این پروژه به زودی با هدف تامین آب شرب پایدار و با کیفیت برای مصرف شهروندانی مهرگانی اجرایی می‌شود.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در چهارمین روز از هفته دولت در مراسم افتتاح پروژه‌های شهرستان آبیک گفت: سال گذشته زمانی که به دستور رییس جمهور یک اراده ویژه‌ای شکل گرفت تا آب سد طالقان به شهر آبیک برسد، از اردیبهشت سال گذشته تا مردادماه همان سال و با یک کار جهادی و شبانه روزی این طرح به پایان رسید.

وی تصریح کرد: مطالبه خاص مردم زیاران بر این بود تا از آب این سد بهره‌مند شود که این خواسته و آرزی چند ساله آنان با تلاش، همت و همراهی همه مسئولان استان نیز محقق شد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین تاکید کرد: خوشبختانه با انتقال آب از سد طالقان به آبیک امروز با کیفیت‌ترین نوع آب مورد استفاده مردم منطقه قرار گرفته، اما در امر آبرسانی نیز مسایل و مشکلاتی از جمله وجود اراضی مربوط به آستان قدس نیز وجود داشت که این مساله در حال حاضر مشکلی ایجاد نکرده، اما پیگیر موضوع هستیم.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: شهر زیاران با توجه به موقعیت جغرافیایی خود یک شهر توریستی و گردشگری است که بایستی از این مزیت اقتصادی به بهترین شکل بهره جست.

اعلایی اضافه کرد: موضوع آب امروز به یکی از مسایل و مشکلات جهانی تبدیل شده و حتی در کشور‌های پر آب دنیا هم گرفتاری‌هایی نیز ایجاد کرده است، به همین دلیل باید فضای پیش رو برای مدیریت مصرف و برنامه ریزی برای تولید آب به صورت مدبرانه‌تر دنبال شود.

وی افزود: ارتقاء سطح بهره وری آب و مدیریت آن جزو دستور کار‌های جدی استان است که نمونه بارز آن نیز کار اجرای طرح انتقال آب سد طالقان به آبیک بود و باید این طرح‌ها ادامه دار باشد.

استاندار قزوین اضافه کرد: سد‌های نهب و بالاخانلو نیز جزو پروژه‌های محوری و کلیدی کشور و استان در زمینه آب به شمار می‌روند و در کنار این ۲ پروژه بزرگ، پروژه‌های دیگری را هم در همین رابطه پیگیر هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۵ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
سلام ووقت بخیر انشاالله آب عظیمیه کی وصل می شود
آخرین اخبار