تداوم ممنوعیت ورود برنج خارجی به کشور

استاندار گیلان گفت: در راستای حمایت از برنجکاران تا چهار ماه آینده واردات برنج نخواهیم داشت.

دکتر اسدالله عباسی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه رشت و در جمع نمازگزاران مصلی امام خمینی این شهر با اشاره به اقدام دولت برای خرید برنج سال گذشته کشاورزان ، گفت: در راستای حمایت از برنجکاران تا چهار ماه آینده واردات برنج نخواهیم داشت.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و با تشریح عمده‌ترین دستاورد‌های دولت سیزدهم افزود: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۲ هزار و ۶۴ واحد مسکونی در قالب طرح های مختلف در گیلان تحویل داده شده و افزون بر ۲۵ هزار واحد اعم از نهضت ملی مسکن، طرح های حمایتی و بازآفرینی نیز در حال ساخت است.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش گفت : ۳۱۹ عرصه سرمایه گذاری در گیلان شناسایی و ۲۱۶ مجوز بی نام هم برای سرمایه گذاری صادر شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۲۷ واحد صنعتی، کشاورزی و گردشگری در گیلان راه اندازی شد، افزود: در ۲ سال گذشته ۲۲۲ واحد در این استان احیاء و ١١٨ درصد از تعهد اشتغال محقق شد.

استاندار گیلان در ادامه نرخ بیکاری در گیلان را ۶.۱ دهم درصد و پایین تر از میانگین کشوری عنوان کرد و گفت: مشارکت اقتصادی در این استان ۴۷.۲ درصد و بیشتر از میانگین کشوری و نرخ تورم نیز ۴۵ درصد و کمتر از میانگین کشوری است.

دکتر عباسی افزود: در هفته دولت امسال هزار و ۳۶۰ طرح با بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست بهره برداری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح موفقیت های کشور در بخش های مختلف گفت: ایران جزو کشورهای برتر پژوهشی دنیا در زمینه سلول های بنیادی بوده و از رتبه چهار در تولید علم نانو برخوردار است.

استاندار گیلان با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ قدرت برتر موشکی و پنج قدرت برتر پهپاد جهان است افزود: ایران جزو ۱۰ کشور سازنده ماهواره و ۱۰ کشور برتر از نظر اختراعات است که این موارد تنها بخشی از موفقیت ها به شمار می رود.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش در جمع نمازگزاران در رشت با بیان بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان ، نزدیک قله هستیم خستگی و ناامیدی ممنوع، تصریح کرد: همه باید جهادی و شبانه روز کار کنیم و این مهم باید مورد توجه مسئولان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.