تاکید بر ظرفیت‌های گردشگری استان کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با تاکید بر ظرفیت‌های گردشگری استان، گفت : رونق گردشگری در کرمانشاه نیازمند نوآوری و ابتکار است.

داریوش فرمانی بعد از ظهر پنجشنبهمدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه در نخستین جشنواره «نوآوری در گردشگری» استان کرمانشاه که در برج فناوری این استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی و مدیر انجمن اقامتگاه‌های بوم گردی کشور برگزار شد، گفت : گردشگری یکی از مهم‌ترین امور در دنیا محسوب می‌شود و این صنعت جز سه صنعت برتر دنیا است که نشان دهنده اهمیت گردشگری در جهان است.

وی افزود: گردشگری در ابعاد مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و… بسیار اهمیت داشته که به لحاظ اقتصادی عملاً گشایش و افرایش فرصت شغلی برای کشور را به همراه خواهد داشت به گونه‌ای که اگر سالانه ۲۰ میلیون گردشگر به کشور وارد شوند حدود پنج میلیون شغل پایدار در کشور ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری به رفع معضل بیکاری در این استان کمک کننده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه کرمانشاه جز رتبه‌های نخست در بیکاری است توجه به گردشگری به عنوان راه حلی برای کاهش این آمار از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرمانی خاطرنشان کرد: افزایش و توسعه گردشگری به تبادل فرهنگ و رونق فرهنگ‌ها کمک می‌کند و راه اندازی جشنواره نوآوری در کرمانشاه در تسریع این امر و تحولی نو در حوزه گردشگری را به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره نوآوری گردشگری در استان کرمانشاه به دنبال ایجاد نگاهی نو و فناورانه به حوزه‌های گردشگری است، ادامه داد: گردشگری تاریخی، طبیعی، دفاع مقدس و… از حوزه‌های که گردشگری در کرمانشاه بوده که برای توسعه و توجه بیشتر نیازمند ابتکار و نوآوری‌های خلاقانه است که این امر ملزم بکاری گیری دستگاه‌های اجرایی متولی و همراهی با پارک علم و فناوری خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه بیان کرد: سامانه «کرماشاه گشت» که معرفی استان کرمانشاه را به طور ویژه و خاص طراحی کرده نخستین گام در اقدام نوآورانه گردشگری است که گردشگران هنگام سفر به این استان با استفاده از این سامانه اطلاعات کاملی از کرمانشاه و جاذبه‌های گردشگری، تفریحی، تاریخی و… آن دریافت می‌کند.

فرمانی به اهمیت موضوع گردشگری تاکید کرد و گفت: گردشگری و مسافرت یکی از توصیه‌های خداوند در قرآن کریم بوده که حدود یک هزار و ۵۰۰ مرتبه از آن یاد کرده و سیر و سفر در زمین برای آشنایی و کشف وقایع گذشته را مورد توجه قرار داده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.