برگزاری اولین رویداد بسامد در کرمانشاه

اولین رویداد بسامد -به هم رسانی سرمایه‌گذاران، ایده‌پردازان، متخصصین و دانش بنیان‌ها- در کرمانشاه برگزار شد.

فرناز خامین، مدیر مرکز رشد ICT جهاد دانشگاهی کرمانشاه در مراسم که عصر امروز (۸ شهریور) با حضور سرمایه‌گذاران و شرکت‌های فناور و دانش بنیان در محل برج فناوری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به فراخوان این رویداد در اردیبهشت ماه امسال، گفت : هدف از برگزاری این رویداد همانند عنوانی که برای آن انتخاب شده به هم رساندن سرمایه‌گذاران، ایده‌پردازان، متخصصین و دانش بنیان‌ها است.

وی افزود: این رویداد با همکاری پارک علم و فناوری کرمانشاه، مرکز رشد ICT و شرکت دانش بنیان سانا صنعت ماندگار برگزار شده است.

خامین با اشاره به ثبت نام ۲۸ ایده در این رویداد گفت: اردیبهشت ماه امسال «پیش رویداد» برگزار و محور‌های رویداد اصلی به تشریح برای صاحبان ایده بیان شد و امروز هم در مراسم اختتامیه این رویداد، نتایج آن ارائه می‌شود.

وی از اقتصاد دیجیتال به عنوان یکی از محور‌های اصلی رشد و توسعه استان و کشور یاد کرد و افزود: در حال حاضر مجموعه شرکت‌های مرکز رشد ICT در این حوزه فعالیت می‌کنند و نیاز است با توجه به این فعالیت ارزشمند حمایت جدی‌تری از آن‌ها صورت گیرد.

خامین ابراز امیدواری کرد: برگزاری رویداد‌هایی مانند «بسامد» بتواند به جذب سرمایه‌گذاران برای توسعه فعالیت‌های این شرکت‌ها کمک کند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱۴ واحد در مرکز رشد ICT گفت: از این تعداد ۵۰ شرکت در مرحله پیش رشد و مابقی رشد یافته و یا پسا رشدی هستنند.

به گفته خامین عمده این شرکت‌ها در حوزه‌های نرم افزار، سخت افزار، هوشمندسازی و گیم و انیمیشن فعالیت دارند.

مدیر مرکز رشد ICT جهاد دانشگاهی کرمانشاه با اشاره به فعالیت خوب شرکت‌ها در این مرکز گفت: برخی از شرکت‌ها محصولاتی ارائه کرده‌اند که در حوزه ملی و حتی بین‌المللی سرآمد هستند.

در این رویداد پنج ایده «طراحی و ساخت دستگاه هولتر مانیتور قلب» به سرپرستی امیر علی کهریزی، ایده «طراحی و ساخت دستگاه کامپکت رشد و سازگاری گیاهان در شرایط کنترل شده» به سرپرستی زهرا مرادی، ایده «مانتیورینگ و کنترل سایت‌های مخابراتی از راه دور» به سرپرستی سعید سلیمی، ایده «طراحی و ساخت تجهیزات نظارت و پایش هوشمند اتاق سرور» به سرپرستی آرین سپهر نیا و ایده «طراحی سامانه آنالیز مجازی گیاه به کمک هوش مصنوعی» به سرپرستی مهدی حیدریان به عنوان پنج ایده برگزیده این رویداد معرفی شدند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.