استاندار خراسان جنوبی:

نگاه‌های بسته را کنار بگذاریم/ ضرورت انتقال حساب‌های بانکی شرکت‌ها به داخل استان

قناعت گفت: باید در حوزه سرمایه گذاری نگاه‌های بسته را کنار گذاشت و با حمایت از سرمایه گذار و حضور در نمایشگاه‌های مختلف، به توسعه استان کمک کرد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد گفت: حضور در نمایشگاه‌ها برای ما این فرصت را ایجاد می‌کند که ظرفیت‌های خراسان جنوبی را معرفی و عرضه کنیم و این امری الزامی است.

او افزود: حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی علاوه بر معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان باعث جذب سرمایه گذاران می‌شود.

قناعت تصریح کرد: با حضور مؤثر در نمایشگاه‌های مختلف می‌توانیم روند جذب سرمایه گذاری را سرعت ببخشیم و در این مسیر باید تلاش مؤثر و جدی برای جذب سرمایه گذاران داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: برای تأمین مالی حضور در نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی که آبان امسال در تهران برگزار خواهد شد، جلسه‌ای با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه‌های متولی و بخش خصوصی برگزار شود تا با تصمیم‌گیری‌های لازم و مناسب، حمایت مالی لازم برای حضور در این نمایشگاه را داشته باشیم.

او گفت: در زمینه حمایت از سرمایه گذاری اولویت ما حمایت از سرمایه‌گذاران بومی است؛ البته هر سرمایه گذاری که بخواهد در خراسان جنوبی سرمایه گذاری کند برای آن فرش قرمز پهن کرده و حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

قناعت افزود: نگاه به سرمایه گذاران باید تغییر کند و انتظار از خواص و گروه‌های مرجع بیشتر است، باید نگاه‌های بسته را کنار بگذاریم و نهایت حمایت را از سرمایه‌گذاران داشته باشیم چرا که توسعه و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان با ورود سرمایه گذاران رقم می‌خورد.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: براساس مصوبات شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان شرکت‌های معدنی بزرگ ملزم به انتقال حساب‌های بانکی خود به داخل استان هستند که در این زمینه کارگروهی متشکل از بخش‌های دولتی، خصوصی و نظارتی درخصوص راهکار‌های تسریع در روند تحقق این مصوبه با اعمال مشوق‌ها یا سایر تدابیر لازم تشکیل شود.

او گفت: در جلسه بعدی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گزارشی از روند انتقال پرونده‌های مالیاتی و انتقال حساب‌های بانکی شرکت‌های خصوصی و معدنی ارائه شود.

قناعت با تأکید بر حضور مدیران یا نماینده تام الاختیار آنان در جلسات کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی عنوان کرد: اگر در جلسات کارشناسی شورا، بحث‌ها و مصوبات به صورت کارشناسی دنبال شود، دچار دست انداز‌ها نمی‌شویم.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نباید روی کاغذ بماند گفت: مصوبات لازم الاجراست همچنین در این جلسات مصوبات و بحث‌های جدی و چالشی به نفع استان خواهد بود.

او گفت: امیدواریم با تعامل و همراهی دولت و بخش خصوصی و برداشتن موانع، شاهد تحول و توسعه همه جانبه در استان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.